Full rulle kanelbulle!

Det är vad det är här på Granö! Första ponnylägret för den här veckan är avklarat och idag påbörjade vi ett tredagarsläger med 9 barn! Vi kör ridning varvat med körning, massa lekar och bad plus stallfix och djurmys! Full rulle med andra ord! Dessutom fick faktiskt Witezz köra ponnylägerdebut idag, då antalet barn är större än antalet hästar! Hon var superduktig! Hon vart en aning irriterad när barnet red lätt och det tog lite i munnen på henne, men det är förståeligt!
 
 
Igår fick vi pröva på lite nytt också, nämligen simning med hästarna! Candlelight och Irrbloss som är vana simmare hade inga större problem förutom envishet, Strumpan är så orädd att hon gick dit ryttaren sa men Witezz däremot hade lite svårt att släppa greppet om botten. Hon doppade hela huvudet och vände sedan blixtsnabbt. Stackars lille tjejen fattade absolut ingenting av vad jag ville att hon skulle göra. Inte är hon van vid att simma inte! Haha, men några simtag tog vi och sen bad jag Cissi hoppa upp och få ut henne lite mer bara så att hon faktiskt fick göra det ordentligt! Någon här som förut har simmat med hästar? Hur tyckte ni att det var? Själv tyckte jag att det var väldigt roligt att få prova på nått nytt, plaska fötterna har dom flesta gjort, galopprace på en äng är också kul men det här var något utöver det "vanliga". 
 
 
Idag var det ridlektion. Sofia hoppade upp och "värmde upp" Witezz, eller red igenom henne som jag hellre kallar det eftersom att hästen jag fick tillbaka simmade runt banan. Men oj vad fin hon ser ut! Kom på mig själv med att sitta där och nästan gråta för att hon ser så otroligt fin och stadig ut i formen nu. Blir så stolt över både Witezz och mig själv, framför allt mig själv faktiskt, jag har bevisat för mig själv att jag kan! Jag kan bara jag vill och ger mig tusan på att det ska hända!
 
Nästa steg med Witezz - ja förutom #operationmuskler - är att få Witezz att jobba upp en högre och mersjälvbärande form. Vad Sofia kunde konstatera idag var att hon liksom tänker för mycket själv och avnänder liksom inte bakbenen. Haha, märkte nu att det var väldigt svårt att förklara med skrift, men hur som helst så är Witezz väldigt stadig i formen och så, men vi måste få kontroll över hennes bakben. Hon måste tänka frammåt utan att öka och springa ifrån mig. Hon måste sluta "tänka själv" och lyssna på mina hjälper! Säger jag höger galopp, så ska det var högergalopp oavsett vart på ridbanan vi befinner oss eller vilket varv vi går i! 
 
 
Bolle och Preztige har tränats på som vanligt. Bolle har blivit väldigt lyhörd, går fram jättebra för bara röst nu och fattar jätte fina fattningar! Är så nöjd med honom, vi fortsätter finslipa! Preztige har eftervårt lilla missöde för några dagar sedan skött sig superbra han också! Vi har tagit våra första travsteg. Dock bara några dtycken mest för att se hur han reagerade. Gash vilken skön trav! Vi får se hur vi jobbar vidare med det. Taken är att han ska jobbas upp ordentligt från skritt. Ska också tillägga att han är en väldig observant kille som vi kommer få se till att han slutar leta spöken i tid, innan har blir precis som Witezz, och han är dessutom väldigt uppnosig. Visar mig gärna vart skåpet ska stå. haha!
 
 
Som jag sagt tidigare kommer det att komma många fina bilder! Både från helgen i Eskilstuna och tömkörningen och ridlektionen haha! Har bara varit fullt upp plus att jag har glömt usbminnet hemma. But I promise. Det kommer!

Publicerat den 2013-07-17 - klockan 22:22:27





Hon var såå fin med både dig o mamma <3

2013-07-17 » 22:55:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback