#OperationMuskler

Har ju tidigare nämnt #operationsmuskler ett antal gånger här på bloggen och efter att nu ha snackat lite med Cissi och lagt upp en plan kan jag äntligen skriva ut här på bloggen exakt vad detta innebär.
 
Operation muskler handlar alltså om att bygga upp muskler!
Inte på mig då, utan på min lilla prinsessa Witezz. Kolla på bilden nedan och finn ett fel!
 
 
För er som inte hittade, här har ni en hint; rumpan! Witezz har, som några kanske redan har lagt märke till, väldigt lite muskler på rygg och rumpa, och det är det vi nu ska försöka åtgärda! Planen är följande:
 
- Witezz ska få en viloperiod på 1vecka och några dagar. Sedan mjukstartar vi med barbackaturer 
  samt lite tömkörning, vilket inte alls blir någon hårdträning eftersom att fokusen ligger på att jag
  ska få kontroll över utrustningen haha!
- Witezz har börjat äta ½liter kraft grov 125. Mycket proteinrikt!
- Jag ska börja tömköra Witezz lika mycket som, om inte mer än,  jag rider henne. 
- Jag ska jobba mycket upphöjd cavalletti samt gå i ojämn terräng
 
Allt detta gör vi alltså för att försöka få henne att muskla rygg och rumpa. Vi har alla kommit fram till att hon går ganska hård träning hemma 5 dagar i veckan, varav ett av dom passen är en dressyrlektion där hon går så pass bra att det absolut borde ha påverkat hennes muskler positivt. Något är alltså lite konstigt och vi ska ta reda på vad. Till och med 3åriga Preztige som endast skrittas några dagar i veckan har bra mycket mer musklad rygg och rumpa än Witezz.
 
 Maybe it's my sadle. Har ju tidigare skrivit här att jag rider med westernsadeln, detta är också en del av vårt #operationmuskler-projekt eftersom att vi förut haft tankar om att hennes vanliga sadlar kanske inte passar henne, utan ligger på ett sådant sätt att hennes rygg inte kan musklas.
 
 
Alla tips från er härliga läsare uppskattas, så har ni någon finurlig övning eller liknande så tveka inte att öppna kommentarsrutan! I want my horse to look nice and be healthy!

Publicerat den 2013-07-22 - klockan 15:22:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback