Tricktränings-funderingar

Det har ju gått lite segt sådär på trickträningsfronten, vilket ni läsare förmodligen har märkt av.. Witezz kan yoga utan problem, pussas gör vi hela tiden - men buga, det tar tid! På senaste har det alltid varit så knappt om tid, det är sällan jag bara kan gå till bussen utan det är maratonlöpning som gäller.
 

Läste dock runt lite på bukefalos idag, hittade ett tricktränings-bild forum och blir ju helt galen. Jag vill också kunna. Haha! Fick dock en massa ideer och förslag, tror faktiskt att jag parallellt med bugning ska lära henne något annat litet trick. 
 
Har förutom varit väldigt emot att lära in flera trick på samma gång, är väl de lite fortfarande just för att hästarna lätt blir uttråkade och omotiverade. Men nu känns det snarare tvärtom. Det känns lite som att bugningen tar lite för lång tid så hon blir omotiverad överhuvudtaget.


Jag ska suga lite på den karamellen och se vad jag kan bestämma mig för, för något trick. Älskar att lära henne saker då hon är ganska smart innerst inne.
 
Under inlärningen av yoga

 Pusselipuss

Publicerat den 2013-07-12 - klockan 11:57:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback