Vad händer nu?

Jag ursäktar verkligen bristen på uppdatering. Lovade er ordentligt uppdatering från igår, men planerna ändrades och jag stannade ännu en natt i stallet. Dels för att vi kom hem ganska sent från Eskilstuna, dels för att träna alla hästarna och dels för att ponnylägrena startar idag.
 
Jag red alltså 3 hästar när jag kom hem ifrån Eskilstuna. Både Bolle och Preztige gick jätte bra. Preztige fick komma ut och skritta lite på volten som vanligt och Bolle fick träna några galoppfattningar, som vanligt. Witezz fick en runda ute i naturen tillsammans med Cissi på Rut och Ella på Pärlan. Vi gick ner till vattnet, red ett varv runt byn, gick in på benkrossarstigen och lite sådant. En väldigt mysig tur som avslut på en intensiv helg!
 
 
Morgonen därpå var det samma grej igen. Bolle fick rida ut en lite mindre runda idag. Preztige fick också komma ut  på en uteritt. Dock bara skritt ett par hundra meter, men dom metrarna räckte gott och väl för att hinna ställa sig så att jag gled av. Det var Preztige's första uteritt utan ledare och han kände sig nog inte riktigt helt trygg med att lämna gården och sin skrikande kompis Bolle - som inte direkt hjälpte till när han gnäggandes sprang fram och tillbaka längs staketet - därför protesterade han lite med att backa och inte gå frammåt. Tillslut gick det bara uppåt, högt uppåt och jag bestämde mig att att glida av. haha! En väldigt skakande upplevelse om man inte har vart med om det förut, och jag skojar inte när jag säger att mina ben skakade när det var dags att hoppa upp igen!
 
 
Witezz fick prova på nått nytt nu när vi inleder #operationmuskler -mer om det senare- och vi satte på sele och tömmar. Witezz är körd lite förut men var med om en liten incident som fick Olli och Cissi att skrota den iden. Så någon vagn satte vi inte på utan tömkörning var den nya grejen.
Jag är helt ny på detta och även om det verkligen inte ser svårt ut att stå där och styra hästen så lovar jag er att jag  inte har känt mig så vilsen på länge. Man ska hålla si och man ska hålla så. Tömmarna får inte vara för långa och inte för korta. Spöt ska vara ett i visst läge och för att inte tala om positionen på mig. Gah, övningen ger färdighet - så det är bara att gå på det igen! Witezz verkande ändå ganska nöjd med att bara skritta och trava lite på ridbanan, haha!
 
 
 
Nu ska jag faktiskt bädda ner mig i sängen och sova ut. Ska ta igen lite serietittande och försöka bara ta det lugnt. Imorgon är det dag två, sista dagen på ponnyläger nummer 3 och efter det ska vi grilla och mysa lite. Om vädret håller så blir det även bad med hästarna, bad som i bad alltså. Inte bara plaska hovarna den här gången!
 
Som sagt, bilder kommer. Men har absolut nada att bjuda på just nu! I'm so sorry!

Publicerat den 2013-07-15 - klockan 20:12:44






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback