Vilken toppenstart på den här helgen - Ponnytravet

AAAH, blir helt galen. Den här helgen kunde inte börja bättre!

Som jag tidigare skrev, Strumpan hade ett superlopp idag! Många hästar = mycket att jaga. Halvsnabba hästar = inte alltför lätt, men inte alltför svårt. Vi hade våra odds, och inget kunde förstöra min magkänsla idag! Inte tjafset i stallet om vilka skor Strumpan skulle ha, inte stegringarna Strumpan gjorde när vi skruvade på tåvikterna, inte bajset jag fick på tummen när Strumpan hade grisat ner hela svansen. Allt kändes bara så bra.
 
Cissi värmde med mig, hon körde Candlelight som bara var med för att träna lite. Hon gav mig en massa tips och berättade för mig hur jag behöver göra när Strumpan gör vissa saker. Det hjälpte mig jätte mycket och se vad de ledde till!
 
 
Strumpa var så otroligt fin i loppet. Vi ändrade lite på utrustningen jämfört med värmingen. När jag defilerade och körde en provstart undrade hon vad tusan vi hade satt på henne, men hon sprang och hon sprang fint!
Utan någon större ansträngning betade vi av ekipage efter ekipage. Jag lät henne hela tiden ha något att jaga och i sista sväng körde vi ut och gick om dom sista ekipagen för att sedan smita in med nosen först i mål!
 
Så himla glad, så otroligt stolt över Strumpan och sjukligt taggad inför dubbeltravet på Eskilstuna nu i helgen. Flera smaskiga lopp, blandannat kval till Nordiska Mästerskapen och ett kortdistanslopp! Spännande spännande!

Publicerat den 2013-07-06 - klockan 20:31:31





Vad kul att höra att det gick bra :)

2013-07-07 » 23:09:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback