Gotta shape up...

Jag känner nerverna dra in över mig. Måste släppa dem och leva i nuet. Glömma ordet tävling och tänka träning. Att ha kul är det viktigaste och kul ska jag ha. No pressure, jag vet hur det slutar om jag känner press och stress. Har redan setat i den sitsen och vill inte göra om det. Det ska va roligt, jag ska vara nöjd, Witezz ska vara nöjd!
 
Jag ska rida in på banan med ett leende, rida som jag alltid rider. Det är ingen tävling. Det är en helt vanlig träning och där i mitten står Sofia och berättar för mig vad och hur jag ska göra. Det är ingen tävling, det är träning. Jag vet vad jag kan och jag vet vad Witezz kan. Jag vet att vi kan.
 
 
Bilder från min första "tävling" med Witezz.En dressyr clearround i Rimbo. L:C1. Jag skrattade mig igenom hela programet för att jag hade lovat mig själv och personer runt omkring mig att absolut inte bli arg på henne och bråka med henne för att hon tittar på saker. Vi fick precis under 60%, alltså ingen rosett men jag kunde inte varit nöjdare. Jag genomförde mitt första dressyrprogram med ponnyn som vunnit mitt hjärta. Jag gjorde det med ett stort leende på läpparna. 
 
Träning. Det är träning, inte tävling. Jag är inte där för att vinna. Jag är där för att ha kul.

Publicerat den 2013-06-09 - klockan 20:31:33





» lisse

Gissar på att det är en arab du har? Super vacker iallfall :) Kika gärna in på min blogg :)

Svar: Precis rätt gissat! Tack så mycket! :)
norinjonna.blogg.se

2013-06-10 » 23:33:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback