High on life

En otroligt seg dag som inte kunde avslutas på bättre sätt.

Halva min"jobb-dag" bestod av att sitta på mitt rum/kontor och göra ingenting, blippa på telefonen eller titta runt på internet. Allt som dom hade skrivit upp på mitt schema var saker dom satt ut på 1-2h men som tog ca 10 minuter. Hej-jag-undrar-vad-jag-gjorde-där-i-6-timmar...
Tack gode gud att jag kan cykla hem under lunchen och få andas lite luft och komma ut ur kontoret. Fick lite ont i huvudet av att sitta och inte göra någonting. Ska väl egentligen inte klaga, får ju cash för ingenting.. hehe.
 
Hur som helst så åkte jag till stallet efteråt. Det bästa jag kunde gjort helt klart! Man kände lite sånnahär "åh-jag-vill-stanna-hemma-och-sitta-vid-datan-känslor" men att komma ut dit, återigen andas frisk luft och umgås med djuren var absolut det bästa under hela dagen!
 
Preztige var först på tur. Först lite longering i alla gångarter och sen fick jag hoppa upp och hänga lite. Inte lätt när ingen håller i. Gled hela tiden åt sidan och stackars Preztige kände av viktskillnaden som blev på de olika sidorna och vinglade till. hehe.
 
Näst på tur var självklart lille Witezz. Hon verkade bara på ett väldigt bra humör idag. Avslappnad och lugn. Mysig och villig. Förut har hon känts väldigt "hängig" i tygeln. Alltså att hon bara lägger ner huvudet. Men inte idag, hon gick som en klocka!
Jag red ut tillsammans med Ullis, Cissi's kompis som är ute på Granö ett tag och hjälper till med ridlägrena. Visade henne högerrundan och medan hon övade på sina galoppombyten så övade jag och Witezz på att fatta olika galopper och gå rakt. Vi galopperade med andra ord ganska mycket, mest hela tiden för att vara exakt. 
Avslutade allt gjorde jag och Witezz genom att i fullfart susa om Ullis på hennes halvblod Ruth. Dom hade ingen chans, hehe! 
Sen låg fokusen på att Witezz ska sluta bete sig som en galoppponny och gå i den gångart jag bad henne att gå i.
Vill faktiskt ta Witezz till ponnygaloppen, men är rädd just för att hon ska hålla på såhär.. Hoppa , halvstegra och hetsa upp sig... Känns som att det skulle kunna förstöra en hel del..

Imorgon efter jobbet åker jag återigen till stallet. Ullis skulle hålla en liten hopplektion innan hon åker, så ja. Hoppning står på schemat, lille Witezz får hårdträning nu. Först galoppera flera kilmoter, kort galopp, sen hopplektion efter det. Men tror jag låter henne vila på onsdag, och sen är det ridlektion på torsdag! Sounds like a plan!

Min bror kommer ändå på onsdag, så känns roligast att vara hemma när han anländer! Vi får se, kanske kan han få måla lite på mig som den tatuerare han är! Beror på hur ont man kommer ha dagen efter, måste ju kunna rida ridlektionen!
 
 

Publicerat den 2013-06-24 - klockan 22:54:54





» nelly

gud så fin blogg! assnygg header! :)

2013-06-25 » 20:41:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback