That moment of glory when...

some ten-years-old girls watch you ride and think you're awesome.
 

Sommaren är här. Det är varmt, solen skiner, hästarna blir helt dåsiga bara av uppskrittningen och dessutom har kollona ute på Barnens Ö börjat fyllas. Måste faktiskt erkänna att man känner sig lite stolt och cool när man rider förbi sådär 40 barn och alla bah "wow, titta vad fina!"
 
Candlelight fick komma ut på en barbacka tur idag upp på lvss, bara få trava omkring och mysa. Bestämma lite själv liksom. Thomas och Anna földje med på sina hästar och vi gick ner och badade lite vid en strand i närheten. Hästarna älskar verkligen att bada nu när det är så varmt, dom skvätter upp vatten på magen och doppar hela ansiktet i vattnet.
 
Tog även Bolle och Preztige på en promenad med sadel och träns på. Preztige är också under indridningen men han är våran egna. (Witezz halvbror) Dom tyckte det var mysigt verkade det som, jag tyckte iallafall att det var det!
Båda hästarna är så snälla och båda är också väldigt hanterade. Bolle av sn ägare och Preztige av Olivia och Cissi som föl då han föddes med något snett ben som vi nu har rätat ut. Han låg ju i knä väldigt mycket då, hehe. Han är en liten knähund(häst).
 
Vi har också börjat knåpa ihop en skylt för våra ponnyläger här på Granö. De första lägret börjar nu på måndag, då jag oturligt nog börjar jobba, så jag missar dom 2 första lägrena, men sen är jag back on track igen! Älskar våra ponnyläger, klart det är jobbigt men fett värt och jätte kul. Massa barn som tycker att jag är jätte cool, gör som jag gör och som jag säger! Drömmen ju!

Imorgon blir det upp med tuppen, ridlektion klockan 11 och innan dess ska skylten vara klar. Jag kommer att ha Witezz på lektionen eftersom att Candlelight ska tävla på fredag så passar det verkligen inte att hon går lektion dagen innan, hehe. 
Sen är det putsning och packning som gäller inför resan till Hagmyren på midsommar.
 
Bloggen kommer alltså att vara så gott som tom torsdag-fredag. Tyvärr.
 
Mysiga badbilder från tidigare bad.
 
 

Publicerat den 2013-06-19 - klockan 22:19:39






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback