There's gonna be times in life when people tell you that you can't . That's when you're supposed to turn around and say " Watch me " .

Hitta din drivkraft. Hitta något som driver dig mot att lyckas.
 
Den viktigaste ingrediensen för att nå framgång, oavsett vilket sport du utövar eller vad du vill lyckas i, är att ha något som får dig att vilja lyckas, något som driver dig framåt. Något som säger åt dig att fortsätta rida när knäna blöder, när mjölksyran tränger sig upp längs musklerna eller när kroppen värker.
 
Att lyckas med något gör oss lyckliga, men hur lyckas man då?
 
Vad är min drivkraft?
Jag har absolut inte alltid haft en drivkraft. Vissa stunder har jag undrat vad jag gör och varför gör jag det. Jag har haft mina svackor då jag skyllt allt på stallet, hatat och varit allmänt otrevlig mot personerna som skapar, hjälper och formar mitt liv varje dag. Jag "fick" en häst och med det kom ansvar och riktiga drömmar. Det tog ett tag innan jag fattade grejen. Innan jag förstod hur mycket ansvar det var, vad jag skulle göra. Det tog också ett tag innan jag på riktigt insåg att jag inte gör det här för någon annan än mig själv. Jag väljer egentligen själv vad jag vill göra och vart jag vill komma. När jag insåg det, då hittade jag in drivkraft.

Jag vill lyckas. Jag vill att folk ska tappa hakorna när dom ser mig och Witezz, jag vill att folk ska peka och säga "titta, vilken fin häst. Åh vad fint hon rider".
Jag vill komma någon vart.
Jag har dessutom lite av en deadline. Nästa år fyller jag 18. Nästa år är mitt sista ponny år. År 2015 måste jag tävla med/mot storhäst.
 
Den här bilden är tagen för 7månader sedan.. Jag var så stolt. Witezz gick "i form" i galoppen... hehe
Den här bilden är tagen för 4 dagar sedan. Jag kan nu stolt säga att Witezz faktiskt jobbar i form! 
Dock något under lod, men jag har mina anledningar, man ser ju skillnad iallafall!
 
Dom här bilderna är beviset. Beviset på att jag kan, bara jag vill.
 
Jag har många mål med Witezz, och drivkraften är att vissa alla där ute att jag kan genomföra dessa.
Många är redan uppfyllda men många står åter och det kommer alltid att finnas mål att uppfylla. Min drivkraft kan ta mig hur långt som helst, vad är er drivkraft?
 
 

Publicerat den 2013-06-03 - klockan 20:26:15





» Fanny

Så fin och vilken skillnad! Jätte fin! =)

2013-06-04 » 15:57:32

Älskar bloggen! Följer direkt <3

Svar: Åh. Vad glad jag blir!
norinjonna.blogg.se

2013-06-04 » 18:49:53

sv; åhh tack! Den är från grekland :)

2013-06-04 » 22:14:45

Sjukt bra blogg, men det hade varit bäst om du uppdaterade oftare! Men din blogg är bäst ändå! <3

Svar: Tack så mycket! Jag försöker så gott jag kan! I sommar blir det förhoppningsvis bättre!
norinjonna.blogg.se

2013-06-05 » 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback