"Two people can look at the same thing and see it differently"

- Justin Bieber

Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev här. Tänkte blogga igår kväll, men ögonlocken var för tunga. Tänkte blogga imorse, men vaknade i panik över att det var en halvtimme kvar tills Cissi, Anna och Ella åkte ifrån Granö. Men nog med ursäkter, jag sitter här nu.
 
igår:
Som sagt tidigare, så reds Candlelight och Strumpan, tillsammans med Illuztra som fick följa med, väldigt lugnt eftersom att de skulle till solvalla kommande dag och köra hårt. Anna som tidigare har haft lite problem med att Strumpan tar komandot och drar därifrån, övade på att göra halter för att hela tiden ha kontroll. Det gick bra, Strumpan vart väldigt het i slutet, så då vart det kämpigare. Stackars Illuztra och Candlelight fattade ingenting, varför stannade vi hela tiden. ahaha!
Sedan red vi ut på Witezz, Irrbloss och Pärlan. Vi red upp på lvss, en lite längre runda än vanligt, 2 galopper och så hoppade vi stockarna också. Jag vart lite förvånad över hur roligt Witezz tyckte det var. Vi hoppade först på väg tillbaka - och mina "förväntningar" var att hon skulle stanna och titta på stocken, men hon drog mot den och hoppade fint över! Min lilla plutta, hoppas att det tillslut är likadant på hoppbanan!
 
Idag hämtades jag upp vid 12 och vi åkte raka vägen in till Solvalla. Jag körde Strumpan, Olli körde Candlelight och Anna galopperade efter på Irrbloss. Strumpan kändes riktigt fin! Hon travade fokucerat frammåt, jag prövade att driva betydligt mer än vad jag har gjort innan, dock inte så mycket som jag kan, och som jag kommer behöva göra, men oj vad hon har mognat. Hon är en helt annan häst. Från att ha varit ett väldigt osäkert kort, som man knappt har kunnat släppa koncentrationen ifrån en nanosekund, till en häst som fokucerar framåt, är lugn och stilla och är kontrollerbar på alla sätt och vis. Så stolt över henne, min lilla flicka. Och är så glad över att jag har fått varit med på hennes resa och hjälpt henne att utvecklas. 
 
Imorgon åker jag till stallet igen och sköter om mina små pollar, sedan är det här sportlovet över. Usch. 
 
Hur har erat sportlov varit? 
 

Publicerat den 2013-03-02 - klockan 18:27:00





» Kajsa

Nu är VECKANS BLOGG AVGJORD!


Gå in och kolla om du/ni vann och glöm absolut inte att anmäla dig till den nya omgången!

2013-03-03 » 18:57:21

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback