Cykeln blir ledare

Igår red jag ut på Witezz tillsammans med Alex som cyklade med. Han fick dock gå en liten bit med cykeln först innan vi kom ut på grusvägarna, vart inte heller den rundan jag hade tänkt mig då vägarna på lvss var stängda pågrund av militärträningar... Men det löste sig ändå och Witezz var helt emot mina förväntningar.
 
Jag trodde han hon skulle gå i taket och inte våga gå nära cykeln men hon använde den som ledarhäst, gick inte före den men följde snällt efter. haha! Jätte söt var hon.
Jag red henne en halvlång runda där jag lät henne sträcka på sig lite i ett friskt tempo, tog en galopp där hon jobbades och en galopp där hon fick springa på lite, hon verkade nöjd och frustade hela tiden på dit vägen och hemvägen!
 
Idag åker vi iväg på hopplektion hos Sofia. Som tidigare sagt så önskade vi ju att få hoppa lite oftare, vilket kan vara välbehövligt. Dels för att få variation men speciellt med tanke på att jag ska tävla Witezz, 60cm med omhoppning om lite mindre än en månad och aldrig själv har hoppat bana med henne. 
Hon har dock startat i två CR som 3åring, men nte med mig i sadeln. 
Vi får se hur det går, hoppade en lektion på henne förra terminen och då gick det högt över förväntningarna!
Hon tycker ju att det är kul, men hon vågar inte hoppa själv - jag vill också men måste våga.
 
Red i mina nya ridbyxor igår också. Red dock i westernsadeln, som har mockasits så kände inte direkt ifall dom var hala, men min första tanke var hur sköna dom var! Ska hoppa med dom idag så får vi väl se.. Tar med mina gamla också ifall att!
 

Publicerat den 2013-05-17 - klockan 12:59:49





Nånö har hoppträningar regelbundet för Lollo var tredje vecka :)

Svar: Okej, lite långt dock att åka. Eller aa, men vi åker till älmsta och har prviatlektioner :P
norinjonna.blogg.se

2013-05-17 » 13:15:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback