Hej hallå bloggen!

mobilbloggning

Igår var det mycket på gång. Till och börja med red jag dressyrlektion på Witezz för Sofia. Det gick super bra även om hon mot slutet vart lite trött och började fjanta sig. Jag och Anna har tidigare lagt fram som önskemål att arbeta lite med bommar och hoppa lite ibland. Så igår jobbade vi med bommar. Sofia hade fixat i ordning en övning med bommar där det sammanlagt på en långsida fanns 4 möjliga volter.
 - En jätte stor galoppvolt
 - En lite mindre galoppvolt med en galoppbom
 - En ännu lite mindre travvolt
 - En ännu mindre (10m) trav volt med bommar på böjt spår.

till en början ville hon inte riktigt gå över bommarna. Hon sprang undan mina hjälper och jag red inte heller riktigt över dem, släppte liksom alla tankar på att rida och började koncentrera mig på bommarna, men efter några upprepningar var hon verkligen superduktig! Hon spårade också mycket bättre igår, övning ger färdighet. Det är bara att fortsätta nöta.

Senare på kvällen gick jag ut och lekte med Johannq, Alva, Malin och några av deras kompidar. Vi tog en promenad, pratade och skrattade. Kändes skönt att.komma ut. Jag avslutade kvällen med nudlar, chips och coca-cola samt en skräckis tillsammans med Alex. Usch fy säger jag bara. Filmen vi tittade på heter "Mama" och är nog den hittills hemskaste filmen jag har sett, dock otroligt bra och välgjord. Så alla ni skräckälskare, se den!

Denna dagen däremot har bestått av en sväng ner på Vårmarknaden. Ett ord - besviken så jag taggar om till höstmarknaden. Kom iallafall därifrån med goda remmar, fudge och brända mandlar!

Är just,nu påväg till stallet för att rida Witezz och packa och fixa till imorgon. Då går lastbilen mot Solvalla för lite ponnytrav. Alex och Johanna hänger med i mammas bil och hejar, samt ett stort gäng i lastbilen.

Hmm..undrar om Witezz ska få en liten dusch...

Publicerat den 2013-05-10 - klockan 15:31:42






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback