Hoppträning!

Andra gången jag någonsin hopptränar på Witezz, typ 5-6:e gången Witezz tränar hoppning - hon låg högt över mina förväntningar! Hon hoppade verkligen riktigt bra och inte för att vara självgod - men är så jäkla nöjd över mig själv också! 

Saker jag gjorde bra
- Tittade långt fram, över hindret
- Höll om ordentligt
- Gav Witezz en chans att faktiskt lyckas
- Hade kontroll på mitt annars väldigt lätt påverkade temperament.
- Tog Sofias instruktioner och gjorde mitt bästa

Saker jag måste öva på
- Att inte fokucera på vad Witezz skulle kunna reagera på.
- Att hålla en rak (som den dressyr ryttare jag är, haha)
- Att styra Witezz mitt på hindret
- Mer eftergift vid över hindret
- Plus mycket annat, man kan aldrig på helt fullärd.

 
Witezz var så himla duktig, hjälpte mig när jag strulade till det med vägar och fart. Hon rev 1 hinder av alla vi hoppade, och vägrade inte fler gånger än vad jag kan räkna upp på min 10 fingrar. Vi fick båda mycket beröm och nu taggar jag mer än någonsin till Turbo Star Cupen den 13Juni.

Var tidigare lite (läs; väldigt) nervös inför cupen. Anna har alltid varit den som hoppar, och är bra på det, jag är en dressyr människa vars drömmar har varit att våga mig över höga hinder. Men när jag tidigare hoppade Illuztra, då jag var lite yngre, lite dåligare på att rida, så vart det 90% av alla gånger en tvärnit framför hindret. Och kort sagt, jag har blivit lite smårädd för att hoppa. Men nu jäklar. Jag och Witezz kan tillsammans! Kan hon, kan jag!
 

Tack Lovisa för bilderna!

Publicerat den 2013-05-18 - klockan 22:04:42





Ni var bäst <3

2013-05-18 » 22:14:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback