If it's meant to be, it will be

Hur är ni? Tar ni varje dag som den kommer eller planerar ni långt i förväg hur, var och när ni ska göra vad? Tror ni på ödet eller styr du över ditt liv själv? 
En tankeställare det där. Jag är så kluven när jag tänker - vad är jag? Jag menar, klart jag planerar vad jag ska göra imorgon. Klart jag tror att jag med lite attityd och vilja kan styra och ställa över mitt liv. Men samtidigt, jag menar. Vad är det egentligen som förde samman mig och Alex? Var det bara en slump att jag började skriva med honom på facebook, eller bestämde mitt undermedvetna sig för att göra det? hmm..
 

 
Idag red jag ut på Witezz tillsammans med Thomas på Candlelight och Anna på Strumpan. Vi tog e tur runt byn och travrundan. En sväng ner till vattnet och doppade hovspetsarna - och vet ni vad? Witezz bara gick rakt ner i vattnet.. Hon reagerade inte ens på sanden eller vasstråna som rörde sig när hon trampade på dem. Ville hon bada eller?
 
Vi brukar ibland göra så efter att vi galopperat lite. Svalka fötterna i någon djup vattenpöl eller ner till väddökanalen. Det är ju inget skadligt för hästen att vada ner i det kyliga vattnet så länge du bara doppar benen. Det vill säga senorna, inte så långt att du börjar kyla ner musklerna.
 

 
Hästarna var jätte pigga i det varma solvädret. Travade på i rask takt över ängarna och ville mest bara galoppera hela tiden, hehe. Glada hästar ger glada ryttare så där satt vi och skrattade i takt med hästarna.
 
Sedan red vi också ut lite på Illuztra, Irrbloss och Pärlan. Dom skrittade och travade vi ut en liten sväng bara hade allmänt mysigt i vårvädret (läs; sommarvädret). Så otroligt skönt att kunna rida ut i t.shirt. Idag hade vi över 20 grader här i skuggan! Sjukt skönt, hästarna blir liksom svettiga bara av att ta en galopp.
Mm-mm-mmhh, sommarkänslor. Luktblandningen av svettighäst och blommor. haha!
 
Nu vår Witezz vila imorgon, sen kör vi all in resten av veckan!
 

Publicerat den 2013-05-07 - klockan 21:51:41






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback