En dag för sent, men bättre sent än aldrig

Eftersom att jag hade studiedag igår så glömde jag helt bort att det var måndag! Mycket av dagen gick dessutom åt till att skriva på fotouppgiften och sen har jag funderat massor på mitt tal. Men här kommer iallafall den otroligt eftertraktade och inte alls vanliga veckoplaneringen!!
 
Måndag: blir en lugn dag. Jag fokuserar på plugg och Witezz äter sig rund och fin i hagen och busar med sina kompisar.
 
Tisdag: blir en mindre lugn dag. Anna åker, som vanligt, till stallet i förväg och mockar och fixar sedan kommer jag till en instagen och oftast färdigborstad häst. Witezz ska få jobba på lite självbärighet i den lite lägre formen. Vi gör lite övergångar och dessutom ska jag prova galoppera med Preztige bakom mig i trav. Förhoppningsvis är Witezz på min sida och håller en rund, kort och fin galopp - annars vette sjutton vart det här slutar!
 
Onsdag: blir ännu en vilodag för Witezz och jag ska plugga ikapp lite i matten och lite annat smått och gott.
 
Torsdag: blir det en dressyr-ute-ritt. Dressyrsadeln åker på och här ska det jobbas! Mamma har lovat att leta lite efter en bättre pannlampa så att jag åtminstone kan se en meter framför öronen, det skulle ju underlätta en del vad gäller dressyrandet. Jag kommer lägga mycket fokus på min sits. En höjd hand och en rakriktad blick. Jämn kontakt på tygeln och ett ordentligt knäslut. Vi gör nog även idag lite övergångar, lite skänkelvikningar längs med vägkanten och lite tempoväxlingar. Preztige får haka på bäst han kan.
 
Fredag: Blir en relativt lugn dag för både mig och Witezz, iallafall som det verkar just nu. Jag kan inte komma på något jag har inplanerat och såvida Witezz inte har bokat in något möte med någon hästkompis i den södra delen av hagen så antar jag att hon äter vidare.
 
Lördag-kväll inträder jag, Anna, Cissi och Olli Globen Horseshow och tittar på årets show. Även om jag inte, som många andra, sitter och hypar flera veckor tidigare så ser jag ändå fram emot showen. Det är något inte alla får uppleva och många av numrena är både roliga och lärorika. Jag har hört att en ny "frihets-dressyr-gubbe" ska komma i år, vilket jag ser väldigt mycket framemot. Dessutom ska jag på mässan i år leta efter någor annat än strumpor, vilket bara det blir lite spännande. 

För övrigt blir helgen en helt vanlig stallhelg då vi pysslar och donar i stallet. Lastbilen ska plockar ur, tävlingsutrustning ska putsas, mitt och Anna's loft måste städas (igen) och täcken ska borstas av och läggas i tvätten. Både lördagen och söndagen kommer att gå åt och dessutom ska ju våra pollar få komma ut och röra på sig också!
 

Publicerat den 2013-11-26 - klockan 08:35:00





» Anita

Skönt de lät med en Studiedag!

2013-11-26 » 14:31:32

Sv; Men sluta lägga dig i? Om jag skriver ett inlägg där jag faktiskt är LEDSEN, så vill jag inte ha sådana här kommentarer. Du kan inte säga att jag inte ska uttala mig om något jag inte vet när du själv inte är så insatt i ämnet.

Och dessutom, de flesta (även jag) har endast nosgrimma för att det är snyggt. Problem med det?

2013-11-26 » 15:19:17

Lyckoo med globen.. <3

2013-11-26 » 22:37:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback