Expect nothing and you'll never be dissappointed

Kliver av bussen till stallet och det första jag möts av är snö. Inte mycket, men snö! Det andra jag möts av är en desperat lillasyster i "pojk-och-ko-hagen" som inte kan hitta sin häst. Det, hon, är också anledningen till att jag bloggar så himla sent idag. Eller sent och sent, den här tiden är ni ju vana vid! 
 
Missade 7 bussen gjorde vi i alla fall men det gjorde inte sådär världans mycket. Vem behöver plugg när man kan trickträna, busa och skratta med sin polle? Witezz var... inte så duktig idag när vi red ut men desto bättre på det vi gjorde i stallgången. Kan ni tänka er MIN häst, stå bredvid 4 påsar fulla med hö och inte äta ur dom!!! Eh, jag tror inte det! Mest glad är jag faktiskt över att hon verkligen reagerade på mitt "Nej" idag.
 
Eftersom att vi är obroddade och utan snösulor så tog vi det ganska lugnt på vägarna då Witezz halkade lite här och lite där och kastade snökokor omkring sig, men hon kändes också hård i munnen och lite...motsträvig... Jag gjorde det bästa av situationen och fick ihop henne i en någorlunda okej form, men vi tar igen det på torsdag. Galopp vart det i också, och även om Witezz tyckte att det var riktigt tråkigt att behöva galoppera så långsamt så kändes det som att hon njöt i fulla drag. Vi travade och galopperade på grässtigarna och ängarna, sen räckte det för idag!
 

Publicerat den 2013-11-26 - klockan 22:04:08





Vilken fin häst vad är det för ras? Just nu har jag frågestund på min blogg så kika gärna in och lämna en kommentar.

2013-11-26 » 22:28:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback