Full-rulle kanelbulle

Efter att ha ridit en polle, målat några väggar, ätit en god kladdkaka, borstat tänder på hundar och diskuterat ämnet Natural Horsemanship så sitter jag nu här, kläderna fulla med tandkräm med smak av lever, och väntar på mat. Jag sover i stallet idag eftersom att Ella är ute och det mesta blir så mycket lättare ifall jag stannar över natten. Slippa åka buss, komma hem tidigare och så vidare. Dessutom är det så himla mycket som ska hinnas med under de få ljusa timmar vi har om dagarna så det gäller att vara på plats direkt!
 
Witezz skötte sig verkligen super bra idag! Jag hade näst intill förväntat mig en ganska motsträvig polle men hon var som självgående efter några minuter. Tuffade på i ett överraskande bra tempo och det räckte med att jag kramade lite i tyglarna så gjorde hon en perfekt halt. Vem är du och vad har du gjort av min ponny?! Jag red ut med Ella på Pärlan och vi red iväg på en lite längre runda men vi skrittade nog hälften av hela rundan då vi var så uppe att prata om precis allt. Kom på ungeär vid vår galoppsträcka att vi kanske skulle trava lite också, haha! Hästarna verkade i och för sig inte tycka att den här ridturen var så himla hemsk utan de frustade flera gånger redan i början av ridturen, och ja... ni vet ju vad jag tycker om frustningar. 
 
Imorgon rider vi ut igen, vart återstår att se. Måste också, innan jag avslutar detta inlägg, säga att Witezz var på ett ovanligt gott humör idag. Ville gosa med mig hela tiden, ville vara nära mig hela tiden och sökte hela tiden efter min uppmärksamhet. Söta ponny!
 
 

Publicerat den 2013-11-16 - klockan 21:12:00





» evie

vad mysigt när de är på sånt goshumör :)

2013-11-16 » 22:05:23
» sonny

Kolla våran blogg :D

2013-11-17 » 17:00:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback