Globen, here we go

Sitter nu i bilen påväg till Globen horseshow, Witezz är tränad och har dessutom fått nya skor med både brodd och snösulor, vilket passade perfekt med snön som föll idag! Jag fick hjälpa till lite att sko, eller ja... Jag och Cissi's kompis Helena turades om att dra av skorna och raspa kanterna på Witezz, Strumpan och Candlelight, och den här gången gick det förvånansvärt fort att dra av skorna. Jag lär mig! Raspa däremot hade jag aldrig gjort förut men jag  tycker nog att jag fick till det helt okej!

Slog på stort idag med de nya skorna med brodd på (!) och tränade ganska mycket galopp. Hade först tänkt mig en lite lugnare tur, men Witezz var återigen sådär hård i munnen och ganska motsträvig så när vi kom in på ängen tog vi några volter. Jobbade igenom henne i trav ordentligt i båda varven, ökade och minskade volten och tempot ofta och flyttade åt båda hållen.
Galoppen körde vi också på ängen, fast en annan äng och efter lite böjning och ställning i båda varven var hon mjuk och fin! 

Med andra ord blev det dressyr-ritt idag och Anna och Preztige hakade på bäst de kunde och övade på lite saker såsom skritt, trav och halt utan att följa efter mig. Självständighet helt enkelt!
Men imorgon tar vi en lite lugnare tur, vi lär ju vara lagom trötta efter Globen!

Vi ska gå lite på mässan och så innan själva showen och jag ska leta lite efter ett snyggt pannband och ett par vantar till mig själv, det behövs verkligen nu när det börjar bli kallt! Jag och Olli ska också lika lite efter snygga och billiga shchabrak till de lite större hästarna då majoriteten av alla schabrak vi har just nu är till b-ponnysarna... Men det blir nog bra!
Är någon utav er på kvällens show? Träffas vi?


Publicerat den 2013-11-30 - klockan 15:38:14






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback