Idag är nog min otursdag

Föruto att min iphone kom idag och att Witezz gick jätte bra under ridturen så har jag verkligen haft otur idag! Glömde stallkläderna i stallet, även om jag senare kom på att jag ändå inte bör ta mina stallkläder till ett annat stall, sen när jag cyklade iväg för att köpa ett skal till min telefon så var jag inte bara nära på att dö 3 gånger utan jag råkade även tappa min gamla mobil och på något konstigt sätt köra över den med cykeln. Så stackars mamma får ta över en trasig, men fungerande telefon, haha!
 
Witezz gick iallafall, som sagt, klockrent idag! Jobbade henne i en lång och låg form och lät henne tuffa på lite som hon ville, hon fick till och med välja väg själv. Eller snarare håll men, men. Vi travade på i ett behagligt tempo, Witezz stötte på några mörka fläckar på vägen men konstaterade efter ett tag att dem var helt ofarliga, och hade förövrigt en allmänt trevlig pratstund. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, jag är faktiskt förvånad över att vi inte pratade så mycket om iphone appar och sådant, utan att vi mest pratade om allt annat utom telefoner!
 
Imorgon följer jag med Jossan till hennes stall och provar på lite western ridning. Rider ju Witezz i westernsadel i vanliga fall, haha. Ska bli kul att få prova på riktig western istället för den inbillade western jag rider när Witezz bestämmer sig för att gå med huvudet i backen, haha! Uppdateringen kommer garanterat att vara bättre än idag, det kan jag lova och förhoppningsvis kommer jag ihåg att ta med kameran och kan ta lite bilder på mitt lilla äventyr. Har någon av er tidigare provat western, eller rider ni kanske western?
 

Publicerat den 2013-11-19 - klockan 22:36:43





» julia

Super duper fin blogg! Verkligen fin header, så höstig! :D Det skulle vara super snällt om du ställde lite frågor på min frågestund http://juliaifullgalopp.blogg.se/2013/november/fragestund-har-ja.html#comment .

2013-11-20 » 07:08:37
» Ellie

Hehe såklart :) jag kan rida både engelskt och western. :D

2013-11-20 » 08:57:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback