Måndagsångesten som uppstår...

Jag har aldrig, aldrig, aldrig förut haft så här svårt att komma upp på mornarna. Eller så har jag det bara att jag förtränger det under sommrarna då jag ibland går upp 05 som tidigast. Hur som helst så börjar alla mina mornar, speciellt måndagsmornar, med lite ångestfyllt suckande, en hel del gnäll och en varm och skön dusch som får mig att vilja somna om.
 
Även denna vecka kommer att bli lugn, om inte ännu lugnare än vanligt. Hästarna fortsätter att gå relativt lugnt, alla utom Candlelight som faktiskt fortfarande har en tävling kvar den här säsongen. Anna hjälper mig att mjuka upp henne lite på volten medan jag kör ut på henne i kör igenom henne. Håller igång konditionen och travar på!
 
V E C K A N:
 
Måndag: Hästarna vilar och jag tränar lite judo.
 
Tisdag: Witezz vilar, eftersom att jag från 8.00 till 20.00 befinner mig på "Innovation Camp" med skolan. Anna rider nog Candlelight lite åt mig.
 
Onsdag: Witezz vilar även idag om jag inte på något sätt kan få med mig någon till stallet som har lust att följa med mig ut på en tur, eventuellt så tömkör jag Witezz lite, men då får det inte ha hunnit bli allt för mörkt. Hon bör gå denna dagen och jag ska försöka lösa detta! A-K är i stallet också så jag blir inte själv med hästarna och mockningen.
 
Torsdag: Idag tränar jag både Witezz och Candlelight, det vill säga Witezz kommer ut på en bustur och Candlelight får gå i vagn!
 
Fredag: Alla pollarna vilar!
 
Lördag-söndag: Ella kommer ut och hälsar på, vi rider nog ut på våra pollar och hittar på lite annat skoj i stallet! Helgerna är ju dagarna då allt som inte hinns med på vardagarna görs, till exempel harva ridbanan. Och som ni säkert vet så finns det alltid saker att göra på en gård så jag gissar att våra dagar kommer att vara fullspäckade!
 
 

Publicerat den 2013-11-11 - klockan 13:01:38





» Ella

Kanske att jag kommer nästa helg OCKSÅ! Snacka glad tjej ;)

2013-11-11 » 16:01:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback