Så mycket händer på så lite tid!

Jisses vilken dag måste jag säga! Att så mycket kan hända på så lite tid... Idag var jag tränat 2 hästar. Gissade lite fel angående vem som kommer rida vem, men det gick ju bra ändå! A-K var i full färd att mocka och fixa när vi kom, vilket jag är otroligt tacksam för! Det gjorde nämligen att jag kunde ta med mig Ella ut med Candlelight, som jag annars hade fått köra helt själv och ja, ni vet ju hur mörkrädd jag är! Så Ella grabbade en cykel och så drog vi iväg!

Candle kändes superfin och gick jätte bra i de intervaller vi körde. Hon gick, efter lite trixande, rakt och fint och trampade på bra! Vi stötte sedan på lite på problem i slutet, men det är fixat nu och allt är bra! Det allra största problemet, skulle jag säga, var att vårt sällskap inte riktigt hängde med i Candlelight's tempo, men så kan det ju gå, hon är ju inte den första med att underkasta farten i Candlelight... Hehe. Höll också på att åka ur vagnen en gång, eller rättaresagt jag åkte ur vagnen en gång men lyckades på något mirakulöst sätt ta mig upp utan större skador. Sablans växt och vara "läskig"...

Witezz var näst ut tillsammans med Preztige och Pärlan och idag bestämde jag mig för att det var dags för en riktigt igenomkörare. Jag tror dessvärre inte att Witezz var riktigt med på noterna men efter lite plockande, berömmande och peppande så gick även hon superfint! Det var mycket att titta på och  jag tror inte att Witezz hade full fokus på mig i ens 2 sekunder, men vi jobbar på!

Har bestämt mig för att en gång i veckan ta med dressyrsadeln ut en sväng. Inte för att rida värsta dressyrpasset på henne, utan snarare för att kunna komma åt henne och hjälpa henne så mycket jag kan. 


Här är hon, min lilla fuling. Imorgon är jag inte säker, men antagligen får hon vila och ridas lite på lördag. Det beror lite på tider inför lördagen och så, men pussas och klapas ska göras i alla fall! Min lilla gosfia!


Publicerat den 2013-11-21 - klockan 19:48:12





» Ester

Gud vilken fin header du har!! :D

2013-11-21 » 20:38:55

Hej! Tittade in på din blogg och fastande direkt! :D super snygg header och design, jag undrar om du gör gratis designer? Header kan jag nog fixa ;) jag har ingen mejl så jag kan inte mejla dig men vill ha en ungefär som du, du får fria händer :)

2013-11-21 » 21:21:29

Vilken wunderbar Bild du har i headern! :D

2013-11-21 » 22:13:38
» Ester

Svar; Åhh, tack snälla!!

2013-11-22 » 10:11:51

Hon är så söt i westernsadel :D

2013-11-22 » 10:26:35

Hon är så söt i westernsadel :D

2013-11-22 » 10:26:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback