Wanties

 
 
Stötte nyss på dessa sporrar ovan ute på internet och fick en sån stor lust att prova dem. Jag är ju den sortens hästmänniska som verkligen inte tycker om att rida med sporrar, vilket dels beror på att jag inte känner att jag kan rida med sporrar. Witezz blir bara otroligt spänd när jag inte gör rätt, vilket i och för sig inte är så konstigt.
 
Hur som helst så ser dessa sporrar ganska så snälla ut. Kan tänka mig att hästen möjligtvis lättare få skav av dem och man sitter och trycker med skänkeln hela tiden, men om man tänker själva "lägga-på-sporren-momentet". Jag tror av någon anledning att jag skulle ha lättare för att rida med dessa just eftersom att det inte finns någon stor pig som sticker ut, vilket skulle göra att jag inte är lika rädd för att sporra henne.

Som jag har förstått är dessa sporrar "hoppsporrar" men tänkte fråga om någon utav er har någon erfarenhet av dessa, oavsett gren. Är dom bra, hur reagerar era hästar på dem. Är de relativt snälla, utan att vara för snälla. Ja ni förstår nog. Give me all information you can find!

Publicerat den 2013-11-15 - klockan 11:19:53






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback