A rainy day

Regnet har verkligen öst ner i princip hela dagen. Det såg ljust ut imorse men innan jag ens hade hunnit innanför stalldörren så vräkte regnet ner. Det är vid sånna tillfällen som man ifrågasätter sitt val av hobby. Jag började vistelsen i stallet med att få skritta ut på Preztige, unghästen som min lillasyster håller på och rider in, och han var så duktig! Vi skrittade lite längre än vad han är van vid och jag gav honom långa tyglar under hela turen. Han frustade flera gånger om och tittade bak på mig hela tiden.
 
Näst på tur var Witezz. Vi red en lite längre runda eftersom att hennes ben såg helt okej ut idag. Det var inte svullet eller så och endast varmt vid själva såret. Jag jobbade ihop henne ordentligt och krävde en högre form av henne idag med ett tempo som jag lätt kunde reglera. Efter några övergångar i både halt, skritt, trav och galopp så gjorde vi lite tempoväxlingar med fokus på den ökade traven, och herre jäklar vad hon ökade traven! Riktigt fina ökningar som jag verkligen önskar att vi kan visa på KM:et. Hon var verkligen jätte duktig och efter att hon värmt ur ordentligt så gick hon riktigt, riktigt fint! Som tidgiare sagt, hon behöver ordentligt med uppvärmning innan hon ens tänker tanken att sammarbeta..
 
Sist men inte minst tog jag med Strumpan ut på en tur i mörkret. Har nog aldrig varit så skraj i hela mitt liv som när jag var tvungen att stanna och gå ur vagnen för att fixa tränset. Helt själv, jag och min ponny, på en grusväg omgiven av massa tomma kollogårdar där det av någon anledning är tänt i några utav rummen. Inte kan man heller förmå sig att inte titta in i fönstrena... Hon gick hur som helst rysligt bra idag! Vi testade en liten ny grej idag för att hjälpa henne lite extra mycket och tro mig, det hjälpte! Ser verkligen fram emot att tävla henne på söndag!
 
 
Nu däremot, släppter jag allt vad hästar heter och sätter mig framför serien "Halv 8 hos mig" tillsammans med Alex, lite pringles och 1kg godis. Mysigt värre, eller hur! Det är verkligen bland det bästa som finns efter en regning dag. Att bara få komma in, lägga sig i sängen och äta godis!
 

Publicerat den 2013-10-29 - klockan 20:29:17





Fin häst :)

2013-10-29 » 21:21:20

Vilken fin blogg du ha, skit intressant hela duu! <3 Ska börja läsa!! Klicka gärna in hos oss också skulle vara superkul! ;)<3
kramis<3

2013-10-30 » 02:12:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback