Älgjakten är igång

 ...och i takt med att kylan drar in över Sverige flyttar många ryttare in i ridhus eller håller sig till paddocken och/eller hagen. Hur gör ni? Själv rider jag på som vanligt, undivker skogen i den mån det går, speciellt i gryning, skymning och mörker samt sätter på mig reflexer oavsett hur ljust det är ute. Detta tycker jag är ett bra sätt att tackla älgjakten på. Ingen vill väl, hoppas jag, rida i ridhus 5 dagar i veckan. Både jag och Witezz hade ju brytit ihop efter några dagar. Speciellt om man hade känslan av att man måste rida där, för rider jag ut så finns chansen att vi blir skjutna.
 
Älgjakten är för många hästägare en ganska kritisk period. Man vill ju inte gärna rida ut i skogen och bli tagen för en älg, samtidigt som man inte vill rida i ridhus 5 dagar i veckan. Många sätter också sina hästar i vila just under den här perioden, men hur gör ni?
I'm curious!
 

Publicerat den 2013-10-18 - klockan 16:52:00





Vi har bestämt oss för att hålla oss till paddocken & stubbåkern, & alltid med mycket reflexer så klart!

2013-10-18 » 17:18:56

Grymt mysig blogg!!! Älskar den :D
trevlig helg :)

2013-10-18 » 17:30:53

Dom är mäktiga

2013-10-18 » 18:26:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback