Har du koll på hästens näsa?

Såg det här inlägget på Elviras blogg nyligen och kände att det kunde vara bra och länka det här. Riktigt läsvärt inlägg som jag uppmanar er alla till att läsa! Inlägget handlar nämligen om nosgrimmor och vad dem egentligen ger för inverkan, har vi egentligen koll på vad som händer och inte händer?, samt väldigt bra bilder på hur det ser ut där innanför... Jag kände nästan att jag på en gång vill slita bort nosgrimman på Witezz om det inte vore för att hon verkligen behöver den för att vara stadig och att jag oftast spänner den "alldeles för löst" ändå. 
 
Prova själva: Känn längs med fingrarna längs med din näsa och stanna där du börjar känna skelett. Tryck åt lite, inte alls mycket, och prova att andas. Föreställ dig detta när du är ordentligt andfådd och dessutom inte klar på långa vägar, alternativt ta på dig joggingskorna och spring tills du blir ordenligt andfådd och se till att endast andas med näsan... Not that funny, huh?

Kan säga att jag är så otroligt glad över att vi inte spänner nosgrimmorna på våra ponnytravare hårt alls. Den sitter så löst att ajg skulle kunna få in en knytnäve. Fler borde göra så!
 

 
 

Publicerat den 2013-10-28 - klockan 20:24:00





» Elin

Så man ska inte använda remontnosgrimmor alls? I och med att den sitter så långt ner... Själv använder jag helst inte nosgrimmor alls eftersom min häst trivs mycket bättre utan :)

2013-10-29 » 17:59:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback