Lär känna Witezz - del 1

Har hon något med valet av bloggnamn att göra? 
Nej det har hon inte. Bloggen är skapad för väldigt länge sedan och är faktiskt, tro det eller ej, uppkallad efter ett smeknamn jag hade på högstadiet. haha. Jag och min kompis Johanna kallade varandra för massa kneppa grejer och sen fastnade det här. Sedan dess har det kännt dumt att byta eftersom att jag trivs med det namnet.

Favoritgodis? 
Haha, Witezz har nog ingen favoritgodis direkt, alls om går att äta hamnar i hennes mun. Men jag tror nog hittills att nypon och clementin är det hon blir mest tiggig av. Hon blir som galen och vill bara ha mer, mer och mer!
 
Hur högt har hon hoppat? 
Det högsta Witezz har tagit sig över än så länge är 80-85 på enstaka hinder. Bana har hon än så länge hoppat max 60 på.
 
 
Bästa tävlingen tillsammans? 
Ja har inte startat så många gånger med Witezz men bästa tävlingen med henne var nog på Turbo Star Cupen Vi startade dressyr först L:C1 och sedan L:B1an. Det var vår första L:B1 och hon vi fick 73% och kom precis utanför placeringen. Jag var så otroligt stolt över henne!
 
 
Hur ofta rider du Witezz? 
Jag rider Witezz 4-5 gånger i veckan med lite varierad träning. Ena dagen är lite basic, vi rider ut och går igenom alla gångarter. Kanske har något extra fokus som vi, eller jag, lägger mest vikt på. Ena dagen rider vi dressyr- eller hopplektion för Sofia. Ena dagen rider vi ut och tar det lite lugnare. Klättrar lite, går i lång och låg form och skrittar upp för massa branta backar för att jobba med mycket med rygg och rumpa. Sen rider vi ut på en lite längre runda 1 gång i veckan, oftast på helgerna, där vi antingen tar en lång och lugn runda eller en lite längre runda med lite högt tempo. Och sen brukar jag ibland ta ett litet pass med henne själv på volten. Antingen på ryggen eller marken. Men allt varierar från vecka till vecka och allt beror också på vilket humör vi är på, vad som händer i helgen och vad som behövs mest!
 

Publicerat den 2013-10-11 - klockan 08:15:00





Du har en jätte fin blogg, lycka till med den !
Vad tycker du om min blogg ? Kram

2013-10-11 » 14:31:08

vad fin bild :)

2013-10-11 » 16:54:24

Sv; Haha jag var halvt ironisk och tycker att bettet är en vanskapelse, vet redan vad man har det till ;)

2013-10-11 » 20:55:21
» Kim

Åh så himla fina ni är! <3

2013-10-11 » 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback