Min ridning...

Jag tycker det är väldigt viktigt att vara medveten om sina egna brister och även vad man är duktig på! Det kan dessutom vara väldigt bra att skriva ner det för att svart på vitt se sina egna värderingar och tankar om sig själv. Jag hör ju vad andra tycker, men tar jag in det? Här nedan har jag punktat upp bra, respektive sämre saker med min ridning! Har ni något speciellt ni är bra eller mindre bra på?
 
Det här är bra med min ridning:
...Jag är ganska mjuk och följsam i handen!
...Jag är orädd och villig att anta utmaningar - med undantag för hinder på 1 meter...
...Jag har blivit väldigt mycket bättre på att ta kritik.
...Jag har oftast ett ganska bra skänkelläge.
...Mitt temperament har blivit mycket bättre och jag är mer tålmodig.
...Jag har slutat skylla på hästen i 99% av alla situationer vi hamnar i
 
 
Det här måste jag öva på vad gäller min ridning:
...Jag måste bli mer still i skänkeln. Även om den ligger där den ska så lever den sitt eget lilla liv där nere och det ser ut som att jag konstant kickar Witezz i magen. Så är såklart inte läget, men det ser ut så!
...Tårna måste börja peka frammåt och min handled lika så
...Jag behöver tänka uppåt med brötkorgen istället för bakåt med ryggen.
...Jag måste sluta slarva. Det vill säga rida som jag vet att jag kan hela tiden.
 
 
 
 

Publicerat den 2013-10-30 - klockan 19:56:27





Nu är Veckansblogg tävlingen avslutad, kolla om det blev du!
Och delta gärna på den nya tävlingen Delta gärna på den nya tävlingen där man vinner ett par valfria Carriera solglasögon eller glasögon.

2013-10-31 » 01:59:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback