Oj oj oj...

Det vart inte alls så mycket bloggning som jag hade lovat. Internetet lade avbåde igår och i förrgår innan jag så mycket som hann tänka på att skriva lite tidsinställda och sen har det varit fullrulle kanelbulle hela dagarna, ingen rast ingen ro. Men kul har vi haft och inte minst lärt oss mycket! Cissi har nämligen några av sina veterinärstudent-kompisar ute och dom har bokstavligen klämt och känt på varenda djur vi har i stallet och dem hade ju inte kunnat välja en "bättre" helg att komma på. 
 
Witezz hade ju sitt lilla sår på benet så hon var först ut för alla veterninärer. De tittade, klämde, pratade massa latin och massa andra sånna där veterinär grejer. Dem kom också fram til att Witezz lilla sår inte var någon större fara för henne trots att hon var ordentligt svullen och ganska varm, och vi red på som vanligt ändå - eller ja. Lite lugnare såklart.
 
I lördags tog jag henne en sväng på volten. Jag tog ännu en gång inspiration från Tyra Sjöstedts senaste ridövning. Jag lade 10 bommar på rad över mittlinjen och efter en ordentlig uppvärmning med uppmjukning, flyttningar och mycket övergångar så angriper vi bommarna några gånger. Jag tycker att Witezz over all var riktigt duktig idag! Hon är i riktigt fin form vilket man märker när man rider henne, hon behöver sjukt mycket uppvärmning och liksom igenomridning innan hon börjar arbeta ordentligt och sammarbeta lite. Bom-övningen hade gått ännu bättre om vi inte också var tvugna att anpassa avstånden till en liten B-ponny på 119 centimeter men jag ställde mig upp i lätsits höll ett ordentligt stöd och lät Witezz rulla över lite själv, rädda sig själv och tänka själv.
 
 
Idag fick hon komma ut på en lite lättare runda. Det tyckte både hon och jag var mysigt, speciellt med tanke på tidspressen vi hade på oss. Vi tog en kort runda i byn bara och så räckte det. Mycket annat skoj har hänt idag i stället. Bland annat sp har en ny häst kommit till stallet, det är inte vår häst, och inte heller någon häst som vi ska rida/köra in, utan mer som en inackordering! Hästen som har flyttatin är ingen mindre än Bolles mamma! Kommer ni ihåg connemaran Bolle som jag red in under sommaren?
 
Förutom allt detta så har vi självkalrt gjort mycket annat! Vi har kört Strumpan och Candlelight som båda har gått riktigt, riktigt bra! Vi har ätit god mat, gjort halloween pumpor och massa annat! Vad som väntar nu är en kryssning med vår farmor och i skrivande stund sitter jag på bussen påväg till henne! Jag har inte hunnit skriva några tidsintällda alls utan det får bli ännu en händelselös dag på bloggen så hörs vi imorgon kväll! 
 
 

Publicerat den 2013-10-27 - klockan 16:22:00





» Emma

Veckans blogg är avslutad! Kolla in ifall det blev du! :)

2013-10-27 » 17:32:38

sv. ja men det låter ju bra :D

2013-10-27 » 18:03:20

Hej! Nu har jag avslutat veckans blogg! Klicka in och kolla om just du vann!
Och tack för att du var med!
Kram

2013-10-27 » 21:28:04

Har skickat dig ett mail nu på statestiken!

2013-10-28 » 20:25:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback