Såhär tycker jag angående filmen

För några dagar sedan publicerade jag detta inlägg: http://schnailgull.blogg.se/2013/october/kul-eller-djurplageri.html#comment och fick en hel del kommenterar på det. Många utav er tyckte att vad tjejerna gjorde inte alls var okej medan några utav er tyckte att det såg ut som något som skulle kunna hända vem som helst. Helt normala åsikter som vem som helst får ha med andra ord.
 
Vad jag dock inte tycker är så okej är när några utav er som kommenterade "anklagade" mig för att ha en felaktig åsikt. För det första skrev jag aldrig vad jag tyckte om filmen och för det andra finns det inget rätt och fel, men här har ni nu, min åsikt!
 
Ingen av oss vet ifall detta är en once in a life time händelse eller om det är någonting som hon gör en gång varje vecka. Vad vi däremot vet är att hon, förutom hjälmen, har olämpliga kläder, ett skarpt bett, ett spö med plastpåse och en ganska så högt hinder. Hästen kommer inte fel, som några av er har kommenterat, utan hästen vägrar från början men hon lägger på spöt och hästen kastar sig över. Detta gör att ryttaren hamnar i kraftig obalans, studsar hästen i ryggen och drar honom/henne ordentligt i munnen under tiden hon är på väg att ramla av.
 
Vad jag anser fel är inte att hon tappar balansen över hindret. Inte heller att hon manar på hästen att hoppa. Vad jag anser fel är till exempel det faktum att hon inte släpper tyglarna och tar "smällen" att försiktigt glida av, istället för att dra hästen så brutalt i munnen. Att hon dessutom har väldigt dåliga ridkläder, och framför allt skorna, gör bara saken värre eftersom att något värre än det där hade kunnat hända.
 
Alla har vi olika gränser för djurplågeri, vissa drar gränsen vid att ens stoppa in ett bett i munnen medan andra tycker att så länge hästen inte beter sig rätt så har jag som "ledare" rätt att slå till honom. Personligen har jag blivit väldigt känslig på senaste tiden och blir nästintill deprimerad varje gång jag råkar ta i för hårt med Witezz. Jag vet inte om jag skulle kalla detta djurplågeri, men snällt mot ponnyn är det verkligen inte och jag hoppas innerligt att detta var en once in a life time händelse! Jag säger nu inte att vad ni tycker är rätt eller fel på något sätt, men det här är vad jag för nuläget tycker!
 
 
 

Publicerat den 2013-10-19 - klockan 08:32:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback