What doesn't kill you, makes you stronger

Med ett knappt rörligt ben linkade jag ut och hämtade min strogne springare. Ridstövlarna satt så tajt att jag trodde dragkedjan skulle spricka när som helst. Witezz var dock väldigt snäll och både kom och mötte mig i hagen och anpassade sitt tempo till mig. Hon tittade på mig som om hon undrade vad som hade hänt och pussade mig flera gånger. Mitt hjärta smalt varje gång även om det kanske inte var riktigt av dom orsakerna jag ville ha, som hon pussade mig för, hehe. Jäkla godisråtta.
 
Jag bestämde mig iallafall för att hoppa upp och prova att rida. Hade det inte funkat alls så hade jag bara tagit in Wiezz i stallet igen, gett henne en lång rykt och tackat för en fin framridning, haha. Men det funkade ganska bra. Jag kunde inte lägga någon vidare vikt i höger stigbygel och kunde inte trampa ner hälen ens i närheten av vad jag vanligtvis brukar kunna, och bara det är alldeles för lite egentligen...
 
Hur som helst måste jag säga att passet gick helt okej! Vi började med att jobba övergångar men slutade allt med att Sofia sprang efter mig och Witezz och var på mig som sjutton om mina handleder, takten, min sits, mina händer, allt. Det såg nog lite roligt ut och Lovisa's skratt bekräftade mina misstankar. Tycker att Witezz skötte sig ypperligt i övergångarna. Vi jobbade med mycket som faktiskt är helt nytt även för mig så att några, eller massor med, missförstånd uppstod är inte så konstigt. Jag tycker iallafall att vi fick till det bra, tempot satt för det mesta och med energi den här gången! Galopperna satt också, alla utom vänster galoppen men det är helt mitt fel då det var jag, och inte Witezz, som inte orkade hålla ihop galoppen pågrund av mitt ben.
 
Sitsen var också helt okej i slutet och jag är glad att hon är på mig så mycket eftersom att jag verkligen måste snäppa upp mig! Det finns så mycket enkla grejer som jag skulle kunna ändra för att allt ska bli riktigt bra, eller iallafall någorlunda okej.
 
Upp med hakan, bak med axlarna, lyft upp bröstet iställer för att trycka bak det, vrid om händerna, in med armbågarna, ner med hälarna och fram med tårna... ja en hel del ~
 
 
Lovisa glömde tyvärr grimman som Witezz skulle ha provat idag, så vi får ta det nästa gång helt enkelt. Men tränset satt perfa, är fortfarande lite osäker på nosgrimman då jag inte provade den ordentligt, men hittar jag bara ett matchande pannband så kommer det bli hur snyggt som helst. Regnet var inte det bästa helle s några nya dressyrbilder vart det tyvärr inte, men jag har ju en hel del på lager, så det gör ju inget!
 
Imorgon får Witezz vila och jag med. Jag hoppas verkligen att mitt ben blir bättre och att det faktiskt bara är en rejäl stukning och inget annat. Men svullnaden har gått ner betydligt och jag kan gå bättre än imorse trots att jag säkerligen har överansträngt den idag! Har en hel del plugg att ta mig igenom så det blir nog vad jag sysselsätter mig med. Ja och er förståss!

Publicerat den 2013-10-17 - klockan 21:32:00





SV: Tyckte väl att hon var lite lik min :)

2013-10-18 » 11:36:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback