Your horse can only be as brave as you are

Haha, det var inte mycket som vart rätt idag av det jag skrev till er imorse! Ingen Vera kom ut, ingen långritt blev det och så mycket fix i stallet eller andra grejer vart det inte heller, iallafall inte för mig då det vart ett litet missförstånd när Anna skulle ta emot instruktionerna från Olli, påminn mig att aldrig mer låta Anna vara den som pratar i telefonen... 
 
Witezz fick iallafall komma ut några varv på volten. Jag tog hoppsadeln och la upp några hinder på volten men innan jag ens börjat trava så hade jag längt stiglädrena och börjat jobba ihop min polle. Hon var riktigt fin idag och jag fortsatte jobba stenhårt med min sits. Tänkte jätte mycket på mina handleder och att höja handen tills Olli kom. ho tittade lite på oss när vi red och frågade sen ifall hon kunde få sitta upp och känna lite på henne.

Inget mig emot då jag bara tycker det är bra både att andra kan sitta upp, känna igenom henne och sedan ge mig tips, och att själv kunna se henne från marken. Olli var sedan på mig som en hök angående min sits, tempo och andra saker - lite annorlunda gentemot hur jag lär mig rida av Sofia men det funkar. All kunskap är bra kunskap! När hon var ordentligt genomarbetad tog jag några skutt över hindrena som planerat. 
 
Jag lade faktiskt upp en variant av Tyras hoppövningar där man lägger upp till exempel; bom, bom, kryss eller som i mitt fall; bom, kryss, kryss. Det är en väldigt bra gymnastikövning som ger lika mycket effekt oavsett vilken höjd du har hindrena på då den är avsedd för att gymnastisera hästarna och låta dom själva ta initiativet för avståndbedömning. Witezz skötte sig super och jag tycker faktiskt att jag gjorde helt okej ifrån mig också! Vi lär oss ju tillsammans!
 
~ Old pic ~
 
Jag och Cissi tog sedan Strumpan och Candlelight på en ordentlig körtur. Vi tog lastbilen bort till Lvss, eftersom att vi tyvärr inte kan köra bort dit utan bara rida, och sen körde vi på. Cissi har lovat mig lite hjälp med Candlelight och Strumpan eftersom att de senaste tävlingarna inte har gått särskilt bra. Hon körde därför Candlelight idag, dels för att känna igenom henne men också för att kunna kolla på mig när jag kör Strumpan för att kunna ge mig så mycket hjälp som möjligt.
 
Det kändes faktiskt riktigt bra idag! Det kändes som att jag verkligen körde Strumpan hela tiden och idag kunde jag verkligen känna hur svårt det faktiskt är med ponnytrav. Många kanske tror att det bara är att sitta där och låta hästen springa, och några kuskar har det säkert så... men när du verkligen, verkligen kör så kan jag lova att svetten rinner! 
 
Nu ser jag framemot Gävletravet den 3e november, men innan dess ska Candelight och Strumpan köras så mycket som möjligt och vi ska försöka hinna med något snabbjobb till!
 
~ Också en gammal bild ~

Publicerat den 2013-10-19 - klockan 21:35:00





awee så söt header du har! :D

2013-10-19 » 22:04:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback