+ & - med hösten

Hösten är en favorit för många hästtjejer där ute medan många fasar över hösten redan innan sommaren är slut. Jag är nog lite där mitt emellan. Det finns mycket bra med höst samtidigt som det finns saker jag önskar aldrig skulle komma! Här kommer mina + & - med hösten!

+ Löven blir fina
   ...stämningen blir så himla mysig när löven ändrar färg. Hästarna tittar på saker som aldrig förut var ett problem, men som nu har ändrat färg! För att inte
   tala om alla fina kort man kan ta med härliga, mysiga bakgrunder!
 
+ Den friska, svala luften
   ...hejdå lökringar, hejdå dyngsura hjälm och hej friska fläktar! Att inte behöva rida omkring i en öken är nog uppskattat för både häst och ryttare! Oavsett
   vad man tycker om hösten! Eller vad säger ni?

+ Dom äckliga insekterna försvinner!
   Hejdå bromsar, hejdå knott, hejdå flugor och hejdå mygg! Skönare än så blir det inte!
 
- Mörkret kommer tidigare och försvinner senare...
  Jag är förmodligen långt ifrån ensam om att tycka att mörket är skrämmande, men inte nog med det. Det är ju väldigt opraktiskt också! 
  Reflexer och pannlampa åker på och ändå ser man inte ett smack vart man än tittar. En bra sak med mörkret är dock behovet av att lita
  på hästen som människan inte slipper undan. Det är omöjligt för en ryttare att rida ut i bäcksvart mörker utan att lita på in häst!
 
- Regn, rusk och blåsväder
  Bortsett från att vi har haft en riktigt jäkla tur med höstvädret än så länge så förknippar iallafall jag oftast hösten med regn. Regn, regn regn och mera regn!
  Att rida i regn är ingen hit och varje gång hindren ändrar färg avundas jag er ryttare med ridhus!
 
 
Vad är ditt bästa plus och värsta minus med hösten? Jag är nyfiken!
 
 

Publicerat den 2013-09-15 - klockan 19:18:00





Åh vilka coola bilder!!
+ Färgerna
- mörkret

:)

2013-09-15 » 22:07:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback