Believe that you can, and your half way there

Witezz var sååå duktig idag! Värre kan man säga om mig, men jag tyckte faktiskt att jag skötte mig ganska bra också! Jag gillar dock inte att rida utan tillsyn, alltså någon som granskar mig och säger till när jag gör rätt eller fel.
Men, men... ibland får man göra det bästa av situationen och ska jag bli bra på att hoppa så ska jag! Som tidigare sagt så hoppade vi inga superhöjder, utan jag ställde ut lite blommor vid hindrena samt lade en matta över understa bommen så det vart som en mur. 

Tittade hon på den? Japp! Hoppade hon den? Japp! Hon var så duktig! Det var bara där vi fick ett stopp, 1 gång, och jag hade kunnat rida henne bättre mot det hindret! Vi fick nästan ett stopp mot oxern också, men jag var bestämd och Witezz hoppade över snällt. Förövrigt är vårat största problem farten. Witezz gillar att hoppa! Rättare sagt älskar hon det och hon blir ganska stark och het på hoppbanan. Så det gäller att jag rider varje sekund.
 
Hindrena idag låg på mellan 50-70, i slutet hoppade jag ett rättuppstående på mellan 70-80 bara för att smaka lite på den höjden. Jag vet ju att vi kan. Förutom att hon rev första gången så hoppade hon galant! Det känns faktiskt bra att hoppa lite högre höjder, man känner sig liksom som en... hoppryttare då. haha! Imorgon byter vi dock om, vi hoppar ur hoppkläderna och hoppar in i dressyrkläderna. Imorgon är det nämligen dressyrlektion för Sofia!
 
~ Alex har tagit bilderna, ljuset var dåligt och han har inte riktigt lärt sig att använda autofokusen, haha! Men jag tycker ändå att han är duktig! ~
 
 
 
 
 
 

Publicerat den 2013-09-11 - klockan 22:17:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback