Choose to shine

Om jag skulle sammanfata dagens dressyrlektion med ett ord så skulle jag säga: skäms. Allt var mitt fel från allra första början men Witezz fick ta skulden eftersom att jag inte visste vad som var fel. När jag sedan började reagera på att bettet inte åkte igenom munnen, trots min väldigt hårda hand så såg jag att jag hade råkat sätta fast bettet i nosgrimman.

Ändan på nosgrimman hade gått igenom ringen på bettet vilket gjorde att mina signaler inte riktigt gick fram. Vilket för mig är en tröst eftersom att jag var väääldigt besviken på mig själv över hur hård jag var i handen.
Allt det här gjorde Witezz ganska spänd vilket sedan förstörde för resten av programridningen, i synnerhet galoppdelen.
 
Vi red igenom L:B programmet två gånger idag. Mest för att det är ett lite svårare programm och L:C sitter redan ganska så bra, så det kändes bra att lägga lite fokus på bara L:B idag! Witezz var som jag sa väldigt spänd men hon gick så fint emellan åt. Så fint! Och jag är så stolt över henne för hur hon hanterade den här siturationen, för trots att jag var väldigt bråkig och orättvis och rent utav elak, så gjorde hon vad hon kunde för att göra som jag bad henne om. Hon var så frustrerad, så frustrerad över att inte förstå vad jag ville. min lilla prinsessa - förstå hur illa jag mådde såfort jag fick reda på vad felet egentligen var.
 
För övrigt måste jag ge en riktigt stor tummen upp till min sits i traven idag, galoppsitsen kan gå och begrava sig själv, men i traven satt jag så otroligt bra! Vart så glad på mig själv. Och jag höll ändå mitt temperament idag, jag vart inte arg på henne, och när jag blev lite irriterad så släppte jag det på en gång!
 
Så tro det eller ej, men det här var ett bra ridpass och jag är så otroligt taggad inför dressyrtävlingen på söndag!
 
 

Publicerat den 2013-09-26 - klockan 21:07:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback