En bild säger mer än tusen ord

Jag är nu hemkommen efter en minst sagt, intensiv helg. Jag vet inte vad ni tycker men jag föredrar iallafall att skriva ett inlägg med lite, men mer sammanfattad text när det finns så mycket att förklara. Därför tänkte jag att jag idag lägger upp en hel del bilder ifrån helgen och så låter jag varje bild tala för sig själv med en liten sammanfattad text under. Det låter väl bra, eller vad tycker ni?
 
I sådant fall skulle jag vilja börja den här bildbomben med att säga grattis till Anna som äntligen tog en vinst i L:B. Dom bokstavlig flög runt på banan och trots att dom inte tog de vägarna som var bestämda, så vann dem med god marginal! Så grattis, grattis!
 
Witezz skötte sig ypperligt under helgens hopplektion. Det vart inte riktigt vad jag hade planerat, men bommar var ju med och jag skulle aldrig säga nej till en "hopplektion". Olli ledde lektionen och vi satte upp 2 oxrar samt en trekombination. Väldigt bra gymnastikövning för Witezz som sätter både mig och henne på prov. En g¨ng fick jag tugga grus, men allt var självklart mitt fel, det var ju jag som la mattan under hindret. haha! Vi hoppade som högst en oxer på 80cm.
 
Lite trickträning hans med under helgens fullspäckade schema. Buga är fortfarande under inlärningen men då jag anser att det tricket skapar lite dålig stämning mellan mig och Witezz, då hon känner sig pressad och jag ibland känner mig irriterad, så bestämde jag mig för att ta det lite lugnt med det tricket och börja med något annat lättare. Meningen är att det ska vara roligt och bygga upp mer utav en relation mellan oss, inte dra oss längre ifrån varandra. Dessutom är bugningen ett ganska så svårt och mycket krävande trick. Tricet vi bestämde oss för vart att skaka på huvudet "nej" och tro det eller ej. Det tog ca 30minuter (inga pauser inräknade). Och hon gör det nu, oftast, på kommandot!
 
Candlelight fick sig en ordentligt klippning under lördagen. Hejdå vinterpälsen och hejsan racerpälsen! Jag är inte superduktig på att klippa men för varje år som går blir mina pollar mindre och mindre randiga. Haha! Något jag däremot är stolt över är att jag aldrig har råkat klippa i någon häst. Hihi!
 
Candlelight kändes så otroligt taggad inför hennes lopp. Jag var så otroligt taggad inför vårt lopp. Det var tuffa hästar med, men inte för tuffa. Det skulle bli ett lopp som skulle bära eller brista. Tyvärr brast det och Candlelight galopperade bort sig innan första kurvan. Vi har våra teorier om tramp på bootsen eller alldeles för kort check, men vi bryter ihop och kommer igen. Man behöver dåliga dagar för att uppskatta dom bra. Extra surt var dock att höra tiderna dom andra gick i mål på... Det riktigt sög till i magen på mig då... Varför?!

 Strumpan var också så otroligt fin idag! Jag fick jätte många kommentarer från personer runt omkring banan om hur fin hon såg ut under värmningen, och jag kan inte annat än hålle med! Tyvärr räckte inte hennes krafter till någon placering utan vi blev precis utanför placering i första loppet och diskvalificerade några meter innan mål i andra. Jag är dock väldigt, väldigt nöjd med Strumpans prestationer idag. Hon galopperade inte för att någon utav oss gjorde fel. Hon galopperade för att det gick fort! I ett lopp med hästar flera sekunder snabbare än henne, höll hon ledningen en bra bit! Min fina lilla Strumperump! Hon kommer bli en riktigt fin travhäst så fort som lär sig vart hon ska sätta fötterna!
 
Helgen har varit riktigt kanon! Vi hade tur med vädret även om solen inte sken på söndagen. Förutom allt detta har vi även hunnit med en mysig ridtur klockan 6 på morgonen, en ordentlig genom gång av planeringen några månader framöver - det är mycket skoj på gång - och ett spännande stallmöte, vad vill jag? En riktigt kanon helg som sagt, att dessutom logga in här och se statestiken så bra trots en väldigt dålig uppdatering gjorde bara allting mycket bättre! Nu släpper vi söndagsångesten,sätter på en bra serie och lägger oss och suger in det sista av helgens äventyr!

Publicerat den 2013-09-22 - klockan 21:32:00





Hur mycket tid lägger du ner på din blogg? :) Svara gärna på mitt inlägg. Jag vill hjälpa andra på traven! Kram / www.pageyd.se

2013-09-22 » 23:13:01

Guud så fina hästar du har!

2013-09-24 » 17:16:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback