Halsband som pannband - hiss eller diss?

Ingen av er har väl missat Tyra Sjöstedts nya idee om att ha ett vanligt halsband som pannband. Jag vet inte riktigt vad ni tycker om detta, men personligen tycker jag att det var väldigt fint. Säkerligen en väldigt smart ide som många kommer att använda sig av. Men jag undrar hur snällt det är mot hästen. Vad jag menar är att man nog måste vara väldigt noga när man väljer halsband i sådant fall så att halsbandet inte är alltför långt och inte heller alltför tungt. Att trava eller galoppera med ett tungt eller långt halsband kan nog resultera i att det slåt i hästens panna, och hur snyggt det än är med ett sådant pannband så blir det inte lika snyggt när sår letar sig fram.


Men! Vet ni vad jag genast tänker på när jag ser det här? Arabutställningar. Tänk vad otroligt fint det skulle vara att smycka ut sin sminkade arab med ett fint... "halsbandspannband". Åh, ryser så fint! Fina Araber som showar upp sig ordentligt. Temat är ju oftast att ha väldigt fina träns med utsmyckningar av guld och glamour! Tror inte att det är helt omöjligt att arabvärlden kommer att börja använda sig utav det här. Kanske inte just nu på utställningarna men jag blir förvånad om ingen prövar detta på sina araber!
 
 
 

Publicerat den 2013-09-18 - klockan 13:00:00





Åh, vad smart! Det har jag aldrig tänkt på! :D Det vart ju riktigt snyggt! :D

2013-09-18 » 15:39:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback