Idag var en glad dag

För idag hade Witezz skor på fossingarna! Hon var så glad och även jag - nu slipper jag ha dåligt samvete över att jag låter henne gå utan skor på grusvägar med mera. Dessutom funkar hon superbra på det "nya bettet"! Vi båda var på äckligt bra humör faktiskt.

Idag fick det bli en uteritt tillsammans med Anna på Irrbloss. Jag tog den vanliga ridsadeln idag då jag har så otroligt ont i min fot, och westernsadeln vrider om foten på ett... konstigt sätt. Men det funkade bra och jag kan inte annat än längta tills jag kan börja rida henne med den vanliga sadeln igen! Jag vaktar hennes rygg och rumpmuskler som en hök och visst är det långt kvar, men oj vad hon har förändrats redan!
 
Witezz fick gå lite hårdare idag och vi började ridturen med att klättra lite vid stenarna. Hon var ovanligt positiv till att hoppa upp och ner för "bergen" och styrde själv många gånger både uppför och nerför. Det tycker jag är bra - det visar att Witezz vill, vågar och kan ta egna initiativ och ta ansvar över oss båda två. Sedan travade och galopperade vi mest, då det är det enda sättet att göra våra vardagsrundor någorlunda jobbiga. Haha! Jag jobbade Witezz lite i intervaller i traven. Jag jobbade ihop henne ordentligt för att sedan låta henne gå lång och låg och sedan jobba ihop henne igen. I galoppen fick hon jobba ordentligt och jag tänkte på att sitta upp ordentligt och spänna magmusklerna. Vi klättrade i några backar och sedan begav vi oss hemmåt.
 
Idag drog jag igenom Witezz med massageborsten också och efter det ryktade jag henne noga och väl. Tiden fanns, så varför inte. Hon börjar äntligen slappna av när jag masserar henne och då känns det extra roligt.
 
~ gamla bilder ~
 
 
Jag fick också hoppa upp på min lilla plutt Candle idag! Jag är egentligen på tok för lång för henne, men vad gör det när man ska ut och busrida lite? Candlelight och Strumpan skulle bara gå lite lugnt och då känns det onödigt att spänna Candlelight framför vagn när vi lika gärna kan trava runt lite på stigarna. Så det var vad vi gjorde. Vi travade ner till vattnet och badade hovarna. Sen travade vi iväg till nyponbusken för att äta lite nypon och sedan galopperade vi mot äppelträdet för att äta lite äpplen. Haha, för att göra en lång historia kort så njöt jag. Jag njöt för fulla muggar av att sitta på söta, fina Candle. Den mest busiga 14åringen jag känner. Jäklar vilket humör hon har ibland! Hur som helst gäller det att njuta när man kan och det gjorde jag!
Vi tog ett varv i byn och gjorde vad vi gör bäst - myser!
 
 
Imorgon ska Witezz få ta en mystur ut i det, förhoppningsvis, fina vädret. Det sägs att det ska ösa ner imorgon, och då får nog Witezz faktiskt vila från ridningen, hehe, och så stannar vi kanske inne och myser lite istället. Men det återstår att se, nu ska vi inte gå händelserna i förväg!
 

Publicerat den 2013-09-10 - klockan 21:49:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback