Jag behöver er hjälp!

Jo, det är nämligen så att jag har slagit  ett vad med Cissi. Eller snarare gjort en deal...
Tills mars 2014, senaste april har jag på mig att göra Witezz redo att starta en L:D i hoppning. Vi ska komma igenom en runda utan problem såsom att hon stannar för hinder, tittar på saker och liknande. Vi ska komma runt helt enkelt!

Om jag inte skulle klara detta, så är dealen att Anna, min lillasyster, ska få hoppa upp på Witezz och prov-hoppa henne och jag måste då, seriöst, överväga att låta Anna få hoppa Witezz framöver samtidigt som jag eventuellt tar över dressyrdelen vad gäller Preztige  (om hans nu finns kvar tills dess)..
 
 
 
Som ni kanske förstår så ska jag klara detta! Därför ber jag er om hjälp. Jag vill att ni skriver upp så många tips ni kan om att komma över sitt dåliga "hopp-självförtroende" samt massa olika övningar som stärker bandet mellan mig och Witezz samt hjälper oss att bli mer säkra vid hoppning. Helt enkelt alla tips ni kan komma på som har med hoppning att göra, hehe! Dom måste dock passa en "unghäst" med lite ostabilt psyke, så inga alltför krävande övningar... Jag har självklart kunniga människor runt omkring mig till hjälp, men nu när vår ridbana är klar att rida på och jag har möjligheten att träna på den så är lite tips från er aldrig fel!
 
Vill också klargöra att jag absolut inte tycker att min lillasyster på något sätt är dålig! Hon är jätte duktig på att hoppa och har liksom gjort det hela sitt ponnyliv. Hon har tagit placeringar tillsammans med Strumpan osv. Det är bara det att Witezz är min och jag gillar inte att dela med mig, haha nej men jag och Anna är så otroligt olika. Speciellt nu efter det här året då jag har förändrats en hel del. Jag har långt kvar i min förändring men det finns där. Anna är heller inte någon "arabhäst människa" och det känns bara inte bra att ge iväg Witezz åt någon annan för att hon tvunget ska hoppa.
 
Jag vill komma igenom den här resan med Wietzz tillsammans med henne. Jag vill att vi gör vad vi kan med glädje. Jag vill hoppa med henne, jag vill övervinna min osäkerhet tillsammans med henne. Och jag känner att om det inte skulle funka så avstår jag hellre från hoppningen med Witezz och satsar på dressyren. Allt vi har uppnått idag, har vi gjort tillsammans. Varför ändra på det... Jag gillar hur det är nu.


Dessutom är det som sagt jag som är hoppsugen. Det är jag som sitter dreglandes på hoppbanorna och ser andra ryttare segla över hindrena med leenden i ansiktet. Därför är det jag som behöver hoppas in, inte Witezz. haha! Vi kan klara det och det ska vi också göra!

Publicerat den 2013-09-08 - klockan 19:35:00





Bara fantasin sätter gränser!! Är hon fjollig för nya bommar och så gör för vana att typ vira in dom i olika färgglada band eller varför inte aliminiumfolie? Din egen osäkerhet beror mycket på "hjärnspöken" tänk förbi dom lika bestämt som du säger åt witezz att hon inte får göra något :)

2013-09-10 » 06:51:16

Du kan också börja från marken om hon bättre självförtroende där, skicka henne genom massa konstiga saker och över konstiga bommar, vet inte om det lät vettigt men så skulle jag nog göra :)

2013-09-10 » 06:54:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback