Man behöver dåliga dagar för att uppskatta dom bra

I helgen var en dålig dag. Idag var en bra dag! Trots regnet som öste ner över oss gjorde jag inte annat än log hela ridturen. Witezz verkade så himla glad. Gick på lång tygel hela ridturen, i låg form. Frustade miljontals gånger och slängde sådär lekfult med huvudet hela tiden. Att se henne så glad gör mig helt lycklig! Så att det regnade gjorde absolut ingenting för mig, jag märkte det knappt!
 
Vi red en lite lagom runda. Vred och vände inte så mycket som jag först tänkte men lite iallafall! Vi hittade dessutom en jätte bra backe att klättra lite i! En aning kort kanske men man kan ju gå upp och ner, haha. Vi gjorde det lite idag och Witezz tyckte nog att jag var helt knasig. Sen tog vi några ordentliga galopper också där jag släppte tyglarna och lät henne, typ, bestämma tempot. Hon fick dra på lite men det fick inte gå alltför snabbt.
 
Förövrigt låg som sagt fokusen på tempot och mitt mål med ridturen var att kunna rida Witezz på långa tyglar utan att hon varken ökar eller minskar tempot. Hon ska gå i det tempot jag släppte henne i tills jag ber om något annat. Om jag nu ska utvärdera det målet så måste jag nog säga att vi har att öva på, men att det gick väldigt bra! Hon springer ifrån mig lite när hon blir spänd och tittig också - men hellre det än att hon stannar och vägrar gå frammåt! Vi jobbar vidare!
 
 
Älskar att träna såhär varierat. Ena dagen kör vi samlat, med dressyr inriktat, andra dagen klättrar vi lite och kör lång, låg och självbärig för at tredje dagen köra en svettig ridlektion! Witezz verkar dessutom också tycka om det med tanke på att hon började frusta redan innan vi hade skrittat upp till travrundan.
 
 

Publicerat den 2013-09-25 - klockan 20:16:42





Du startar 2:a och jag startar 3:a på Söndag i LC :)

2013-09-25 » 20:55:01
» Anna

sv: Tack :D Åh vad kul, kommer säkert gå jättebra :D
Detta var våran 4 dressyrtävling någonsin så :D

2013-09-25 » 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback