September 1th

Det börjar bli riktigt kallt om öron och fingrar nu frammåt kvällen! Det är dags att börja leta fram vinterkläderna för snart åker både mössa och vantar på! 
Började denna söndag, den första september, med at försova mig och missa bussen till stallet... Typiskt mig liksom. Men istället för att somna upp gick jag upp, släpade med mig mina småsyskon och cyklade iväg till Markuskyrkan. Jag har fått ett meddelande om en kille tror sig ha klappat Stella nu i veckan. Han var inte säker men kände väl igen hennes tekning. Vi såg inte till henne, men jag cyklar nog dit imorgon innan judon också, den är ju i närheten, såå slår två flugor i en smäll.
 
När jag väl kom iväg till stallet körde Candlelight tillsammans med Anna som red Strumpan, några varv runt travrundan och red Witezz på en uteritt tillsammans med Anna på Irrbloss
 
Vi avslutade en helt underbar vecka med en lite längre runda upp mot lvss. Vi turades om att gå först och övade samtidigt på lite "är-du-där-övningar" inför dressyren. Witezz kändes riktigt fin idag,  okej det har jagt sagt varje dag nu... men hon gör verkligen det! Hon lyssnade jätte fint både som första häst och andra häst därför fick hon gå på långa tyglar i slutet, hon var så glad! 
 
Utöver det har jag verkligen haft en sån där typsik deppdag. Har varit helt frånvarande hela dagen och bara.. varit. När jag körde Candlelight kom jag ofta på mig själv med att bara sitta där, vilket ni kanske förstår inte är så bra. Jag funderar på ifall det är det faktum att jag är trött eller ifall jag håller på att bli sjuk eller något..  Har haft ganska mycket att tänka på så något sådant kan det ju vara också.
Men imorgon ska hästarna få vila och då passar även jag på att vila - även om jag nu cyklar iväg på judoträning, hehe. Men där är det ju bara jag som kommer till skada pågrund av min egen frånvaro. Att träna hästar utan att vara klar i huvudet är ju inte det bästa.
 
 
 
 

Publicerat den 2013-09-01 - klockan 21:15:16






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback