Tävlingar framöver

22 september är det trav på Solvalla. Jag startar i två lopp med Strumpan och ett lopp med Candlelight. Båda hästarna känns otroligt fina just nu, Candlelight har tränat och värmt på riktigt fina tider och ja börjar äntligen få grepp över hur jag kan hjälpa henne på bästa sätt. Strumpan känns också finare än finast just nu och hon är den jag är mest nervös över. Hon är som en chokladask. Man vet aldrig vad man får.Antingen springer hon som vinden eller så galopperar hon var 50 meter. Hur som helst ska vi göra vårt bästa och om det innebär vinnst så tackar jag gud för det!
29 september drar jag och Witezz ut på våran andra tävling. Det är dressyr i Norrtälje och vi startar L:C1 och L:B1. Denna gång hoppas vi på att inte stöta på några partytält som domarbord. Witezz känns jätte fin och allt vi behöver kunna sitter. Våra galoppfattningar är bättre än någonsin. Formen sitter där och min sits också - långt inne. Men med tävlingskläder på blir stämningen helt annan och jag kommer in i någon slags trans. Vi ska kötta gärnet, vi 

2 november är det klubbmästerskap i dressyr på Rimbo ridskola. Planen är att starta där med Witezz, ta hem klubbmästartiteln och leva lyckliga i alla våra dagar (mer info kommer senare, hehe)
5 november är det trav på Gävle. Vi åker upp med Candlelight och Strumpan och kör för att komma 1a. Förhoppningsvis gör jag det, blir gävlebanans segerrikaste kusk och får en betald vistelse på Wången. (mer info kommer senare, hehe)
Vi har även andra tävlingar i tankarna men vi är inte helt säkra på ifall vi ska anmäla eller inte. Dessa ovan är iallafall bestämt och resten får vi se med tiden! Har ni några tävlingar inplanerade framöver?            


Publicerat den 2013-09-16 - klockan 11:04:00





fin blogg ^^

2013-09-16 » 15:28:35
» Linda

fin bild

2013-09-16 » 15:44:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback