Thank god it's friday!

Fredagen är kommen och vi avslutar en mindre bra skolvecka med en helg fullproppad av tävlingar... Regnet har legat över Norrtälje hela veckan men när jag vaknade upp imorse och faktiskt såg lite blått i himlen, då blev jag glad. 
 
Som tidigare sagt hade jag sovmorgon imorse vilket är otroligt skönt, dessvärre slutar jag desto senare och kommer inte komma hem fören 15.45. Inte jätte sent egentligen men bussen till stallet går klockan 5 och innan dess har jag en hel del att packa och en hel del andra grejer att göra. Jag funderar på att cykla iväg til Hästshopen då jag har en liten grej jag funderar på att handla in, men vi får se vad tiden lider och vad jag bestämmer mig för.
 
Dagens planer är, förutom att putsa och packa inför helgens tävlingar, att rida ut med Witezz och sträcka på benen lite och titta och hjälpa Anna med att rida igenom programmet med Irrbloss på volten.
Jag funderar på att ta en lite längre travrunda med Witezz idag. Kanske lägga in lite galopp men ändå ha största fokusen på traven. Men... jag är inte helt säker ännu, en uteritt blir det dock. Hmm... kanske lite klättring....
 
Anna ska ju träna igenom programmet och jag ska inte agera ridlärare eller något utan mest sitta där och iakta samt säga om jag tycker hon bör ändra något eller om det är något hon gör rätt! Det bli ju dessutom väldigt nyttigt för mig att titta på programmet igen så att jag kan det extra bra! Det måste ju sitta som hugget i sten, inristat i ryggmärgen.
 
Vad är era planer för fredagen och helgen? Några roliga tävlingar kanske?
 
 

Publicerat den 2013-09-20 - klockan 15:13:08






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback