...you can't have a rainbow without a little rain

Kom, för ett tag sedan, hem ifrån en otrolig seg judoträning. Jag hade ingen ork alls i kroppen och orkade knappt genomföra mina kast. Dessutom tyckte jag att allt spårade ur lite idag, det var för mycket småbarn, lek och trams... Snna dagar känns det bara väldigt onödigt att jag ens cyklar dit när jag lika gärna kan hänga med min bästa vän!
 
Påtal om min bästa vän...
 
Idag är en sådan där dag då jag saknar henne, och absolut inte hade bangat på att ta första bästa buss ut till stallet bara för att sitta i hagen. Men lovade Lovisa att jag skulle göra en ny header till henne - klicka HÄR för att se den - och ett löfte är ett löfte. Dessutom hade jag ju ingen aning om att judoträningen skulle vara så... inte judo.
Men jag får ju träffa henne imorgon. Det skulle vara kul om det går att jag rider henne på volten imorgon, dels för att inviga vår nya volt. Men också för att få känna hur hon är i munnen.

Witezz har under en tid nu hållt på väldigt, väldigt mycket med tungan under våra ridturer. Hon gapar konstant, trots att jag har slappa tyglar, och lägger ofta tungan över bettet. Vi kollade henne lite i munnen och upptäckte något som nästan såg ut som eksem. Förmodligen har hon ätit något som inte var så bra, t.ex älggräs, men vi kan bara gissa. Vi har iallafall nu virat lite latex runt hennes bett och när jag red ut och galopperade i söndags då gapade hon betydigt mycket mindre. Närmare bestämt så gapade hon inte alls...Hur som helst så skulle det vara lite kul att få testa att rida henne på banan med latexen och se om hon känns något annorlunda.
 
Vi har också kommit fram till att jag ska försöka rida henne lite bettlöst framöver och se om vad-det-nu-är-i-hennes-munn blir bättre. Annars får vi kolla upp henne hos tandläkaren. Så jag ska försöka prova lite olika bettlösa alternativ och se vad som passar oss bäst! Det ska bli kul och se hur hon, till beteendet, kommer att ändras när hon inte har bett i munnen. Hon är redan lite kaxig och inte alls blyg för att göra ett försök till att gå emot mig...
 
...Min hypotes är att hon kommer bli ännu värre vad gäller hennes slänga-upp-huvudet-och-vända-teknik. Det ända som stoppar henne nu är just de faktum att hon har ett bett i munnen som inte är så skönt om det hamnar på fel ställe. Men, vi övar vidare. Utan motgångar - inga framgångar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Publicerat den 2013-09-09 - klockan 22:40:54






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback