Tricktränings mål 2014

Witezz är, som ni vet, på vila just nu. Vilket inte enbart gäller träningsvila utan även mental vila. Detta betyder givetvis att det är trickträningstopp för oss just nu och jag håller på att spricka. Jag vill pussas, stretcha, kramas och vinka. Fråga dumma frågor som hon sedan får svara nej på och sedan pussas lite mer, men inte ännu...
 
Har dock tagit tillfället i akt för att spåna på nya idéer, tagit reda på andras tillvägagångssätt och sedan försökt se vilka beteenden Witezz har som jag skulle kunna shapea. Vet bland annat att hon alltid gäspar vid tränsning vilket jag länge har velat shapea och det ska jag helt klart ta tag i. Jag ska också också finslipa på vinka som var under inlärning innan vilan.
 
Något annat jag dessutom vill lära henne är att kliva upp på saker, först med endast framfötterna och sedan med både fram och bak. I och med detta vill jag dessutom lära henne bergsgeten som innebär att hästen står så tätt som möjligt med fram och bakben! Har självklart en hel del mer trick i huvudet som jag planerar att lära, men det gäller att ta max 1-2 trick i taget så att hon inte blir förvirrad. Längtar i alla fall hur mycket som helst till att hon kommer igång igen!!!!
 
 

Publicerat den 2014-02-17 - klockan 18:29:00





» Wilma

Åh men vilka mysiga bilder!

2014-02-17 » 21:15:04

så fin blogg och otroligt fina bilder! :)

2014-02-17 » 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback