47 dagar, 1128 timmar, 67680 minuter

Idag går Witezz officiellt på vila i ca 6 veckor. Efter att jag nämnde orden "trasig häst" så har allting verkligen gått utför. Hon har en knöl på magen som gud vet vart det kommer ifrån, hur den hamnade där och vad sjutton det är. Hon har röda fläckar i munnen som gud vet vart dem kommer ifrån, hur dem hamnade där och vad sjutton dem är. Hon hade en form av kolik igår, som visseligen gick över fort, och idag var hon halt. 

Tog in henne som vanligt, inga problem. Började sedan skruva i hennes broddar igen och plötsligt kan vi inte stödja på benet. Tog några steg i stallgången och både jag och A-K hajade till av hur hon gick. Detta övergick också till "mindre ont" senare och hon kunde skritta normalt men kände fortfarande av detta i traven. Förmodligen har det blivit något tryck av något slag, men jobbigt är det i alla fall! Hon fick alltså vila idag och istället var Anna snäll och lånade ut sin häst till mig.

På tisdag drar jag av skorna på Witezz, eller broddar åtminstone ur henne, och sedan får hon gå på en lite tidigare vila. Det har hon dock gjort sig riktigt förtjänt utav även om jag kommer ha riktigt svårt att hålla mig ifrån att pussas och tricka med henne. Vi sätter sedan igång den 1 mars med en förhoppningsvis FRISK ponny utan knölar och konstiga fläckar, med stadiga ben och en fungerande mage! Och tillsvidare kommer jag och Anna att turas om lite med Irrbloss och Prestige, i alla fall tills de andra russen sätts igång den 26 januari.
 
 
Med andra ord kommer det från och med nu bli väldigt lite prat om Witezz på bloggen och desto mer prat om Preztige och Irrbloss. Vill ni veta mer om dem är det såklart bara att fråga! Vi skulle kunna börja detta med en liten resumé utav dagen.

Preztige skötte sig superbra! Vi red en väg som han aldrig har gått på förut och det fanns mycket att titta på. En traktor körde upp nära och Preztige vart lite nervös, men gjorde inget mer än att hoppa runt lite på bakbenen. Han lyssnade på en tillsägning och mycket lugnande prat och vi kunde sedan rida vidare som om ingenting hade hänt! Det snöade som sjutton när vi red ut men enligt mitt tycke var det bara mysigt. Så länge det inte blåser mycket så gör det inte mig något!
 
Fina bilder blev det också, speciellt fina tycker jag att bilderna blir när man ser snön falla i bilderna. Det blir mer liv och rörelse i bilden även om Witezz, som är en perfekt modell, ställde upp sig så fint. Dessa får ni däremot se någon annan dag för nu ska jag kika på ponnyakuten som började sändas idag! Glöm inte att ställa frågor i frågestunden nedan!

Publicerat den 2014-01-12 - klockan 20:17:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback