Det är en sån dag idag.

Sitter på bussen hem ifrån stallet nu, har äntligen lite tid över att ägna åt bloggen så det gäller att passa på! 

Idag kom jag till stallet och möttes utav två träningssugna russ. Candlelight och Strumpan stod snällt i stallgången och taggade för en liten tur. Jag körde Strumpan, Anna red Candle och tillsammans tog vi ett varv runt travrundan i skritt och lite lugn trav. Strumpan vad jätte duktig och väldigt taggad. Hon har utvecklats mycket sedan förra året då hon var nästintill skrämmande att köra i snön. Hon reagerade då massor på snön som krossades under hjulen men idag gick hon hur snällt som helst! Skrittade på i ett tempo som bara Strumpan kan hänga med i och frustade flera gånger!

Det är så kul att träna dessa två, för man ser hur mycket dem njuter av att vara ute och springa. De älskar vad dem gör och det visar dem tydligt! Frammåtbjudning, öronen spetsade framåt och en glimt i ögat. Vem som helst kan se att det här är vad dessa hästar vill.


Från och med idag är det är dags för mig och Anna att pallra oss iväg till stallet 5 dagar i veckan nu vilket betyder att vi nu även kommer att åka på onsdagar. Problemet är bara att jag totalt hade glömt bort detta och hade lite saker att fixa imorgon, men förmodligen kommer det att lösa sig alldeles utmärkt. Men det återstår att se då jag egentligen inte vet något fören efter skolan... Och då är det i princip försent.

Publicerat den 2014-01-28 - klockan 19:47:45





Vad härligt med arbetsvilliga ponnisar :) hoppas att det löser sig för dig i morgon!

2014-01-28 » 20:31:44
» evie

vad lustigt - jag är inte anonym ! (skrev kommentaren ovan)

2014-01-28 » 20:32:18
» Tuva

Jag skulle vilja prova att köra nån gång, är det svårt? :)

2014-01-28 » 21:05:33

Härligt! Har planer på att få min häst inkörd till sommarn också :)

2014-01-28 » 22:43:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback