Hallå mitt vinterland

Holy macaroni vad det har snöat under natten och fortfarande snöar!! Allt man ser är vitt och inte ser man särskilt långt heller. Stackars busschaufför som kör bussen på den här kringelikrokiga vägen mot stallet.

Idag är planen att dra av skorna på Witezz, rida och köra Irrbloss, Preztige och Pärlan och fixa i stallet. Senare på kvällen är det travgalan på Solvalla och hur jag och Anna kommer in dit är ett framtida problem som med största sannolikhet löser sig! På travgalan äter i god mat och köper lotter och vinner priser innan kvällen avslutas med prisutdelning i se olika kategorierna såsom "bästa kusk 2013".

Jag älskar att åka på travgalan, det är en sån härlig stämning och jag trivs jätte bra tillsammans med allt körfolk. Äntligen börjar man dessutom känna igen folk och komma ihåg deras namn vilket gör det lite trevligare! Åh, den årliga travgalan, äntligen är du här!

Det blir med andra ord en hästigdag idag. Jag får mysa med Witezz, träna gosiga hästar, träffa trevliga människor och äta god mat! Kan det bli så mycket bättre!?


Publicerat den 2014-01-18 - klockan 09:47:27





» Anja

Min ponny hade aldrig lyckats dela en morot med mig, hon är alldeles för godissugen ;) Haha

2014-01-18 » 21:32:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback