Hej hopp i full galopp!

Kom precis in efter att ha gosat lite med hästarna i hagen och tittat på Witezz lite när hon springer runt och showar upp sig. Morgonen startade vi klockan 07.00 för att släppa ut ett par frukost-hungriga hästar samt ge vatten åt ett par törstiga kor. Efter en stadig frukost för mig och Anna har vi haft fullt sjå med alla eldar som vi ska få fjutt på. En i huset och en i det andra huset där jag ska måla senare, lätt har det inte varit men jag tror att vi har fått igång dem nu.
 
Vi ska alldeles strax bege oss ut igen för att träna lite hästar. Tanken är att Anna ska rida Candlelight och Irrbloss medan jag tömkör Strumpan och Pärlan efter henne. Självklart i omgångar, men det ska nog bli bra! Vi kommer med Strumpan och Candlelight endast att skritta ett varv runt travrundan och sedan rider Anna två varv med Irrbloss medan jag tömkör Pärlan lite på fotbollsplanen i mitten. Efter ridningen och tömkörninen äter både vi och hästar lunch och sedan ska jag måla lite medan Anna städar hönshuset och evenutellt börjar mocka i stallet eller fixa på loftet. Klockan 17 kommer A-K och då tar vi eventuellt ner småkillarna, Shazham och Preztige för att pyssla om dem lite innan det är dags att ta in alla hästar. 
 
Ingen rast ingen ro, men som jag sa igår så är det så jag vill ha det! Iallafall tills jag blir trött. Jag och Anna har lite planer på att spela in en film. En film där ni får se vad vi har sysslat med under helgen, där vi med andra och klipper ihop lite klipp på när vi fixar med hönsen, klappar kossorna och lite sådant. Vi tänkte iallafall prova och så får vi se hur bra det blir! Skulle ni isåfallvara intresserade av att se denna film?
 

Publicerat den 2014-01-25 - klockan 10:37:09





Super fin bild :D
Kram

2014-01-25 » 10:59:09
» Ella

JAA! Vill veta vad ni gör utan mig ;) xD

2014-01-25 » 13:09:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback