Svar på frågestunden #1

Eftersom att jag är så feg och faktiskt inte vågar sätta mig framför kameran så får ni svaren skriftligt istället! Har setat ett par dagarna nu och bävat över detta men nu kan jag inte vänta längre, så här får ni svaren!
Vad är det bästa med att hålla på med hästar? 
Det absolut bästa med att hålla på med hästar är absolut det faktum att det alltid finns något att sträva efter. Oavsett om du vill vara hoppryttare, frihetsdressyr-utövare eller skogsmulle så finns det alltid saker man behöver jobba med och som man kan sätta upp mål för! Man blir helt enkelt aldrig uttråkad.
 
Vem är favoriten på Granö förutom Witezz? 
Hmm.. Favoriten i stallet, förutom Witezz... Det är en otroligt svår fråga eftersom att jag tycker om alla på olika sätt, men jag måste nog ändå svara Strumpan på den frågan. Vill väldigt gärna svara Candlelight också, men hon och Strumpan ligger riktigt tajta där! Hur som helst så tycker jag om Strumpans personlighet väldigt mycket. Hon är långt ifrån lik de andra russen utan kör sitt eget lilla race, bokstavligen... 
 
 
Rider du i westernsadel eller engelsk sadel? Vad tycker du är bekvämast av de?
Just nu rider jag inte alls, hehe, men innan Witezz gick på vila red jag faktiskt barbacka. Men innan det red jag i westernsadeln utav den anledningen att hennes andra sadlar inte ligger så pass bra att det är värt att rida med dem mer än på träningar när vi har en perfekt sadel. Enligt mig är de engelska sadlarna bekvämare då jag får så ont i rumpan utav westernsadeln samt att jag inte tycker om stigbyglarna som vinklar mina fötter helt fel. Jag tyckte dock i början att de var den absolut skönaste sadeln jag hade ridit i.
 
Vad ska Cumulus, Cirrus och Stratus användas till? Kommer de bli sånnadär super- allroundponnys som de andra russen? 
Molnbrödernas framtid just nu är lite luddig. Vad som helst kan ske men jag kan garantera att deras framtid kommer ge det bästa för dem alla! Huruvida de blir allroundponnysar utav dem har jag ingen aning om då vi får se vad de passar för. I år ska vi iallafall påbörja inkörningen utav dem.

Publicerat den 2014-01-23 - klockan 09:57:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback