En dag då allt bara funkar

En sådan dag var det igår! En tjej vid namn Linnea var igår på Granö för första gången och är numera Bolle's nya medryttare. (För att göra en lång historia kort så är nu Bolle, connemaran jag red in i sommras, tillbaka på Granö och Linnea ska nu bli medryttare på honom). Vi red ut tillsammans, hon på Bolle och jag på Witezz. Jag var självklart lite nervös över att Witezz skulle titta överdrivet mycket runt om sig men vet ni vad?!
 
Hon var så otroligt duktig! Lugn och sansad hela vägen och lyhörd och samarbetsvillig på minsta hjälp. Vi red ut en kort sväng för att sedan avsluta passet på volten. Eftersom att jag red i westernsadeln och med hackamoret så red jag ett pass med fokus på lyhördhet och avslappning. Ett mål som verkligen uppfylldes. Jag hade kunnat haft henne lite mer samlad då hon gick ganska mycket på bogarna, men alla fattningar satt perfekt, alla avsaktningar satt perfekt och alla flyttningar satt... ja, perfekt!
 
Otroligt nöjd var jag. Det är sånna här dagar som får en att inse att all träning ger färdighet, att allting är så otroligt värt det. Idag blir det lite lösgörande tömkörning på volten och så avlslutar vi med lite trickträning! Perfekt!
 
 
 

Publicerat den 2014-05-15 - klockan 09:29:43





Hej! Tycker din design är jätte fin och tänkte bara passa på att fråga om det är du som själv gjort den och om det finns någon möjlighet att du skulle kunna tänka dig att hjälpa mig med en ny design+enkel header? Börjar nämligen tröttna otroligt på min och det skulle uppskattas så mycket! :-) Kram

2014-05-27 » 22:19:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback